Do przygotowania własnej gry młodzież użyła gotowe materiały dostępne w sieci. Sam scenariusz jak i tzw. "gameplay" gry to efekt ciężkiej pracy młodych twórców.
Pomysłodawcami i organizatorami warsztatów byli dwaj zagórscy twórcy gier - programista Waldemar Strzałka i grafik Grzegorz Chmniakiewicz. To prawdopodobnie jedyni i najlepsi specjaliści w tej branży w Bieszczadach. Kilka lat temu, jako młodzi zapaleńcy, stworzyli swoją pierwszą grę, która osiągnęła niemały sukces. Od tego czasu rozwinęli się, tworząc projekty komercyjne. Teraz, chcąc podzielić się swoją wiedzą, zorganizowali i poprowadzili warsztaty dla zagórskiej młodzieży.
Udział w zajęciach był bezpłatny. Warsztaty zostały zrealizowane dzięki wsparciu i zaangażowaniu dyrektora MGOKiS w Zagórzu Edwarda Mąki i dofinansowaniu burmistrza miasta Ernesta Nowaka, dzięki któremu uczestnicy mieli zapewniony ciepły posiłek i napoje. Dyrektor szkoły Tomasz Rudy udostępnił salę komputerową i bardzo pomógł w kwestiach organizacyjnych.
W warsztatach. które trwały 5 dni po 6 godzin dziennie, wzięło udział 15 osób. Młodzież poznała poszczególne etapy tworzenia gier komputerowych, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej.
Atmosfera na zajęciach była bardzo dobra i twórcza. Młodzież wykazała duże zainteresowanie tematem. Szybkie opanowanie materiału i zaangażowanie w pracę znacznie przerosło oczekiwania organizatorów. Już po dwóch dniach widać było efekty nauki, bo powstały pierwsze samodzielne projekty. Dlatego po stworzeniu konceptów indywidualnych, rozpoczęto pracę w grupach. Ostatecznie powstał wspólny "gameplay", który już wkrótce zostanie udostępniony w sieci.
W trakcie zajęć użyto silnik Unity, który jest obecnie najczęściej wykorzystywany do tworzenia gier. Jest on standardem przy tworzeniu produkcji na urządzenia mobilne. To właśnie z tego narzędzia korzystają najwięksi wydawcy gier na świecie. Jego znajomość pozwala na znalezienie pracy w branży gier zarówno w Polsce, jak i za granicą. Narzędzie to posiada darmową wersję, dlatego uczestnicy warsztatów mogą rozwijać się samodzielnie po ich zakończeniu w domu. Oprogramowanie, z którego korzystano podczas zajęć, może być także wykorzystywane komercyjnie do tworzenia profesjonalnych gier komputerowych, aplikacji, animacji i symulacji.