W związku z realizacją nowych zadań i projektów, zwiększa się liczba petentów w instytucji. Pomieszczenia MOPS-u nie pozwalają pracownikom na komfortowe wykonywanie swoich obowiązków, zaś interesantów stawiają w kłopotliwych sytuacjach. Władzom miasta poprzedniej kadencji zwracano uwagę na ten problem, jednak zabrakło skutecznych działań. Po wielu dyskusjach i analizie różnych opcji – brano m.in. pod uwagę przeznaczenie budynku po gimnazjum na Posadzie –zadecydowano o przystosowaniu budynku byłego aresztu śledczego na siedzibę MOPS.
Miasto Sanok otrzymało ten obiekt w zamian za przekazanie działki przeznaczonej na budowę nowoczesnego zakładu karnego przy ul. Stróżowskiej w Sanoku. Lokalizacja przyszłej siedziby MOPS-u znajduje się w centrum, co znacznie ułatwi petentom załatwianie spraw.
Po inwentaryzacji części administracyjno-biurowej byłego aresztu śledczego dokonano analizy dotyczącej ilości pomieszczeń potrzebnych dla MOPS-u. Ustalono, że zagospodarowane zostaną parter i pierwsze piętro. Taki układ będzie optymalny i pozwoli na ergonomiczne rozplanowanie miejsc pracy i obsługi osób zgłaszających się po pomoc do MOPS-u. W tym celu zostały zlecone odpowiednie zakresy prac w poszczególnych pomieszczeniach i na korytarzach. Zapadły pierwsze decyzje o modernizacji sieci internetowej oraz naprawie instalacji elektrycznej poprzez uzupełnienie osprzętu elektrycznego, gniazd i włączników oraz dokonano niezbędnych pomiarów. Przygotowane zostały kosztorysy remontów i adaptacji pomieszczeń. W najbliższym czasie rozpoczną się prace przy naprawach podłóg oraz schodów i malowaniu pomieszczeń. Winda zostanie oddana do użytku w późniejszym terminie, więc na parterze zostaną rozlokowane dwa biura, które będą przeznaczone do obsługi osób z niepełnosprawnością.
Miasto zabiega o jak najszybsze przeniesienie MOPS-u do nowej siedziby, jednak przeszkodą są trudności ze znalezieniem wykonawców niezbędnych robót budowlanych.
Źródło: Miasto Sanok