Reklama

Reklama

Mierniki prędkości tzw. "Suszarki" są użytkowane zgodnie z przepisami

Opublikowano: wt, 5 lis 2019 15:38
Autor:

Mierniki prędkości tzw. "Suszarki" są użytkowane zgodnie z przepisami  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Laserowe mierniki prędkości są użytkowane przez Polską Policję zgodnie z obowiązującymi przepisami. Najbardziej zaawansowane, kompaktowe urządzenie, łączą w sobie funkcje wideokamery, aparatu cyfrowego oraz laserowego pomiaru prędkości.

Urządzenia te, zgodnie z wymogami prawnymi, zanim zostały zakupione musiały uzyskać potwierdzenie, że zostały wprowadzone do obrotu i użytkowania zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisami. Są kompleksowym rozwiązaniem dla funkcjonariuszy służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach.

Co warte podkreślenia laserowe mierniki prędkości używane przez Polską Policje są standardowym wyposażeniem Policji w ponad 70 krajach, w tym na terenie całej Unii Europejskiej (m.in. Francji, Wiekiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Czechach, Słowenii, Austrii). Przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, w tym również laserowe mierniki prędkości posiadają ważne decyzje zatwierdzenia typu wydane w drodze decyzji administracyjnej przez Prezesa Głównego Urzędu Miar oraz aktualne świadectwa legalizacji potwierdzające, że przyrządy spełniają wymagania, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych. Jedynym właściwym organem do wyjaśnienia wątpliwości w zakresie poprawności wprowadzenia do obrotu i użytkowania przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej, w tym również ręcznych przyrządów do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, jest Prezes Głównego Urzędu Miar, który jest wydawcą decyzji zatwierdzenia typu przedmiotowych przyrządów pomiarowych.Do Policji nie wpłynęła informacja o podjęciu przez Prezesa Głównego Urzędu Miar decyzji o cofnięciu zatwierdzenia typu przedmiotowego urządzenia.

Do rzekomo błędnych wskazań pomiaru prędkości może dojść wyłącznie w sytuacji, kiedy są one użytkowane niezgodnie z instrukcją obsługi, chociażby właśnie na potrzeby programów reporterskich. Okazuje się, że to właśnie znajomość instrukcji obsługi urządzenia do pomiaru prędkości oraz odpowiednie przeszkolenie użytkowników końcowych w tym zakresie jest podstawowym i niezbędnym warunkiem do właściwego użytkowania i dokonywania prawidłowych pomiarów prędkości pojazdów czy też weryfikowania otrzymanych wyników i aby wyeliminować ewentualną możliwość użytkowania, niezgodnego z instrukcją policjanci są szkolenie z obsługi tych urządzeń.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    Kierowca

    aby pomiar był skuteczny, mierzony obiekt nie może znajdować się dalej niż 70 do 100 metrów- co w realiach kontroli drogowej jest niemal niemożliwe. Kolejną wadą używanego przez funkcjonariuszy sprzętu jest tzw efekt ślizgu- minimalny ruch wiązki lasera po masce samochodu, może spowodować podniesienie wskazanej prędkości o kilkanaście, do kilkudziesięciu kilometrów. Szczególnie narażone na to są samochody z lakierem metalicznym. Można doprowadzić do takiego absurdu, że budynek który stoi gdzieś w oddali może poruszać się z prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę. Wystarczy, że minimalnie po powierzchni przesunie się wiązka lasera Błąd ślizgu w UltraLyte LTI 20-20 100LR - poruszająca się stacja paliw - YT tXqBlfgDOvI