reklama

Plaga oszustw internetowych w Sanoku. Straty idą w dziesiątki tysięcy złotych!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Plaga oszustw internetowych w Sanoku. Straty idą w dziesiątki tysięcy złotych! - Zdjęcie główne

foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKażdego tygodnia do Komendy Powiatowej Policji w Sanoku oraz do podległych jednostek napływają zawiadomienia o oszustwach internetowych, w wyniku których poszkodowani tracą setki, a nawet dziesiątki tysięcy złotych. Policjanci apelują do mieszkańców o ostrożność przy dokonywaniu transakcji online. Szczególnie ważne jest dbanie o bezpieczeństwo danych osobowych i haseł do portali społecznościowych oraz bankowości elektronicznej.
reklama

 

reklama

Oszustwa przy sprzedaży i kupnie towaru

Jednym z najczęstszych rodzajów oszustw jest fałszywa transakcja kupna-sprzedaży. Scenariusz wygląda zazwyczaj podobnie: osoba deklarująca chęć zakupu wysyła sprzedającemu link do formularza, który wymaga wpisania danych karty płatniczej oraz autoryzacji zakupu kodem otrzymanym z banku. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do konta bankowego i przejmuje zgromadzone na nim środki. Policjanci radzą, aby w takich sytuacjach zachować ostrożność, rozmawiać z kontrahentem telefonicznie i nigdy nie podawać danych karty oraz danych dostępowych do kont bankowych.

Oszustwo na BLIKA

Kolejnym popularnym sposobem oszustwa jest metoda na BLIKA. Przestępcy przejmują konto w serwisie społecznościowym i za pomocą komunikatora proszą znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Zwykle tłumaczą to nagłą sytuacją, np. zapomnianym portfelem podczas zakupów. Ofiara podaje kod i potwierdza transakcję w swojej aplikacji bankowej, nieświadomie przekazując oszustom pieniądze. Aby uchronić się przed tego typu oszustwami, warto każdą nietypową prośbę potwierdzić telefonicznie oraz unikać zakupów od nieznanych sprzedawców na portalach społecznościowych.

reklama

Oszustwa "na przedstawicieli banków"

Przestępcy podszywają się pod pracowników banków, dzwoniąc do ofiar i informując o rzekomych próbach wyłudzenia pieniędzy z ich konta. W trakcie rozmowy proszą o zainstalowanie aplikacji, która umożliwia im dostęp do kodów SMS z banku. Ofiara, wierząc, że postępuje zgodnie z zaleceniami banku, instaluje oprogramowanie i przekazuje oszustom dostęp do swojego konta. Aby uniknąć tego typu oszustw, nigdy nie należy instalować oprogramowania na żądanie osób podających się za pracowników banku. W razie wątpliwości warto skontaktować się bezpośrednio z biurem obsługi klienta banku.

Jak uchronić się przed oszustwami?

Policjanci z Sanoka radzą, aby nigdy nie udostępniać nikomu swojego konta bankowego ani danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda weryfikacji danych lub zainstalowania oprogramowania, należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem. Ważne jest również stosowanie dwuskładnikowego uwierzytelniania do serwisów społecznościowych oraz dbanie o bezpieczeństwo swoich danych.


reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo