Rozpoczynając od 4 maja 2023 roku, na terenie Gminy Sanok przeprowadzany będzie cykl kontroli, w którym właściciele nieruchomości zostaną wezwani do Urzędu Gminy Sanok w celu przedstawienia umowy korzystania z usług przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności z zakresu opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Sanok oraz faktur/rachunków potwierdzających wywóz nieczystości ciekłych.
Należy zauważyć, że faktury powinny potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych zgodnie z postanowieniami umów oraz z wymaganiami określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sanok. W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, właściciele nieruchomości są zobowiązani do udokumentowania poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych oraz posiadanie dowodów uiszczania opłat za tę usługę.
Właściciele nieruchomości, którzy nie mają podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, powinni zająć się tym niezwłocznie. Wywóz ścieków może być wykonywany tylko przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie wydane przez Wójta Gminy Sanok. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości, którzy nie wykonują ww. obowiązków oraz utrudniają przeprowadzenie kontroli, podlegają karze grzywny, której wysokość może wynosić od 500 zł do 5000 zł. Właściciele nieruchomości są proszeni o udostępnienie niezbędnych dokumentów, będących przedmiotem kontroli, w celu uniknięcia konsekwencji wymienionych w ustawie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.