Reklama

Obierasz te owoce i warzywa ze skórki? Więcej tego nie rób!

Opublikowano: śr, 27 kwi 2022 01:28
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Najczęściej podczas przygotowywania posiłków nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile wartości odżywczych znajduje się w usuwanej z warzyw i owoców skórki. Podpowiadamy, które z nich najlepiej jeść na surowo, a które gotować wraz z wierzchnią warstwą.

Obecnie można spotkać się z różnymi zdaniami na temat jedzenia warzyw i owoców ze skórką. Przeciwnicy zwracają uwagę na fakt, że w dzisiejszych czasach owoce i warzywa są spryskiwane różnorakimi chemikaliami, które bardzo negatywnie mogą wpłynąć na nasz organizm, w szczególności układ pokarmowy. Warto jednak wiedzieć, że gdy zrywamy owoce z własnego ogródka lub kupujemy u znanych sobie lokalnych dostawców, to nie musimy się niczego obawiać. 

Które owoce i warzywa warto jeść ze skórką? 

Do jedzenia bez obierania najlepiej nadają się owoce i warzywa o skórce gładkiej i miękkiej. Nie zaleca się jeść tych, które posiadają włoski (z wyłączeniem kiwi - tutaj skórka jest jadalna), ponieważ mogą one podrażniać nasz układ pokarmowy. W przypadku np. cytrusów skórka jest bardzo zdrowa, ale bez wstępnej obróbki średnio jadalna. W naszej galerii przedstawiamy kilka przykładów owoców i warzyw, które warto jeść ze skórką. Należy jednak pamiętać o tym, żeby przed spożyciem koniecznie je umyć pod bieżącą wodą. Dzięki temu pozbędziemy się większości zanieczyszczeń, jakie mogą się na nich znaleźć. 

W przypadku niektórych warzyw i owoców nie ma praktycznie problemów, aby jeść ze ze skórką. Mowa tutaj chociażby o jagodach, pomidorach, marchwi czy winogronach. W przypadku tych ostatnich należy jednak pamiętać, że bardzo dużo mikroelementów mają w nich pestki, które też najlepiej zjadać. Dzięki temu zadbamy chociażby o nasz układ sercowo-naczyniowy. 

W sytuacji gdy z jakiś przyczyn nie chcemy lub nie możemy zjeść warzywa ze skórką na surowo, warto ugotować je właśnie z wierzchnią warstwą. Dzięki temu wraz z parą wodą nie uciekną nam ważne mikroelementy. Gdy jednak będziemy chcieli przed jedzeniem czy gotowaniem pozbyć się skórek, usuwajmy ich jak najbardziej cienką warstwę. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy