Autobusy o nazwie LIDER-10 przeznaczone dla sił zbrojnych wyposażone zostały w niskoemisyjne silniki CUMMINS EURO VI oraz manualne skrzynie biegów ZF. Każdy z nich posiada 41 miejsc pasażerskich, na uchylnych fotelach, każdy wyposażony został m. in. w klimatyzację, elektrycznie ogrzewaną przednią szybę, a także światła doświetlające zakręty.
Dostawa 8 autobusów jest to pierwsza część zamówienia wynikająca z zawartego kontraktu. Kolejna nastąpi jeszcze w tym roku.
… i dla Krakowa
Pozostańmy jeszcze na chwilę w Autosanie, skąd końcem października wyjechało do Krakowa 3 autobusy SANCITY 9 LE. Dołączą one do floty 25 autobusów z sanockim rodowodem, które trafiły do stolic Małopolski w 2016 i 2018 roku. Będą wykorzystywane przez MPK S.A. na liniach, których trasy prowadzą przez wąskie krakowskie ulice. Pojazdy mogą przewozić 15 pasażerów na miejscach siedzących oraz 48 na miejscach stojących. Przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych, poprzez platformę dla wózka inwalidzkiego oraz miejsce do jego kotwiczenia.
Dostarczone (na dwa miesiące przed terminem – przyp. mój) autobusy wyposażone zostały, zgodnie ze standardem krakowskim, w całopojazdową klimatyzację, oświetlenie ledowe, monitoring wnętrza i otoczenia zewnętrznego, nowoczesne systemy głosowej i wizualnej informacji pasażerskiej, moduły lokalizacji GPS, automaty biletowe obsługujące transakcje gotówkowe i bezgotówkowe oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów i tabletów.