reklama

Kolejne Bociany "pofrunęły" do Warszawy. Wiadoma rzecz, stolica! I każde słowo zbędne…

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Autosan

Kolejne Bociany "pofrunęły" do Warszawy. Wiadoma rzecz, stolica! I każde słowo zbędne… - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
5
zdjęć

foto Autosan

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościMimo niesprzyjającej, zimowej aury, kolejne „bociany" wyfrunęły z gniazda! Do Warszawy wyjechała z Sanoka ostatnia piątka autobusów przegubowych SANCITY 18LF LNG, które już wcześniej pomyślnie przeszły odbiory techniczne. Tym samym, zakończona została realizacja kontraktu na dostawę 90 sztuk 18-metrowych autobusów AUTOSAN, zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG, przeznaczonych dla MZA Warszawa.
reklama

Przypomnijmy koniec 2021 roku, kiedy to przetarg na wyprodukowanie 90 autobusów przegubowych dla Warszawy, dość nieoczekiwanie wygrał „Autosan”. Warto bowiem podkreślić, że w przetargu tym konkurował on z „Solarisem”, wygrywając z nim rywalizację. Zaskoczenie musiało być duże, skoro werdykt ten „Wyborcza” skwitowała artykułem pt. „Autosan mercedesem warszawskiej komunikacji?” 

Poproszony przez dziennikarza Korso o komentarz do zwycięskiego kontraktu, ówczesny dyrektor „Autosanu” Eugeniusz Szymonik powiedział:

- Nie można nie docenić tak dużego kontraktu, w dodatku dla stolicy. Jest to nie tylko sama jego wartość na ponad 165 milionów złotych, ale także świadectwo naszej pozycji na rynku autobusowym w Europie. Tak duże kontrakty wygrywają dziś wyłącznie firmy liczące się na nim, o odpowiednio wysokim poziomie wykonawczym. Cieszę się, że uznano, iż należymy do tego elitarnego grona. A co do tytułu z „Wyborczej”, który pan zaprezentował, nic bym nie zmieniał. Usunąłbym jedynie znak zapytania.

reklama


Na podkreślenie pozycji „Autosanu” wśród producentów autobusów w Europie, Eugeniusz Szymonik dodał: „…Jesteśmy jednym z dwóch producentów autobusów w Europie, a może i w świecie, którego nadwozia wykonywane są z nierdzewnej stali chromoniklowej…

Wartość kontraktu opiewała na kwotę 165,7 mln. zł. brutto, a cena jednostkowa autobusu wynosiła 1.841.000 zł. Czas realizacji – 80 tygodni. Przypomnijmy jeszcze, iż początek dostaw sanockich przegubowców dla Warszawy nastąpił w lipcu 2022 roku. 

Ostatnia piątka, zgodnie z wymaganiami zamawiającego, wyposażona została w specjalne systemy dodatkowo zwiększające bezpieczeństwo pasażerów.
Bezpiecznej podróży i szerokiej drogi!

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo