Przypomnijmy koniec 2021 roku, kiedy to przetarg na wyprodukowanie 90 autobusów przegubowych dla Warszawy, dość nieoczekiwanie wygrał „Autosan”. Warto bowiem podkreślić, że w przetargu tym konkurował on z „Solarisem”, wygrywając z nim rywalizację. Zaskoczenie musiało być duże, skoro werdykt ten „Wyborcza” skwitowała artykułem pt. „Autosan mercedesem warszawskiej komunikacji?”
Poproszony przez dziennikarza Korso o komentarz do zwycięskiego kontraktu, ówczesny dyrektor „Autosanu” Eugeniusz Szymonik powiedział:
- Nie można nie docenić tak dużego kontraktu, w dodatku dla stolicy. Jest to nie tylko sama jego wartość na ponad 165 milionów złotych, ale także świadectwo naszej pozycji na rynku autobusowym w Europie. Tak duże kontrakty wygrywają dziś wyłącznie firmy liczące się na nim, o odpowiednio wysokim poziomie wykonawczym. Cieszę się, że uznano, iż należymy do tego elitarnego grona. A co do tytułu z „Wyborczej”, który pan zaprezentował, nic bym nie zmieniał. Usunąłbym jedynie znak zapytania.
Na podkreślenie pozycji „Autosanu” wśród producentów autobusów w Europie, Eugeniusz Szymonik dodał: „…Jesteśmy jednym z dwóch producentów autobusów w Europie, a może i w świecie, którego nadwozia wykonywane są z nierdzewnej stali chromoniklowej…”
Wartość kontraktu opiewała na kwotę 165,7 mln. zł. brutto, a cena jednostkowa autobusu wynosiła 1.841.000 zł. Czas realizacji – 80 tygodni. Przypomnijmy jeszcze, iż początek dostaw sanockich przegubowców dla Warszawy nastąpił w lipcu 2022 roku.
Ostatnia piątka, zgodnie z wymaganiami zamawiającego, wyposażona została w specjalne systemy dodatkowo zwiększające bezpieczeństwo pasażerów.
Bezpiecznej podróży i szerokiej drogi!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.