KORSO: W sierpniu pogoda dopisała, jest wręcz upalnie, co spowodowało sporą ilość gości na sanockim basenie. Ile osób odwiedziło obiekt?
MOSiR: To prawda. Na basenie mieliśmy wielu gości. W porównaniu do lipca br. aura tym razem nam dopisuje. Po sprzedanych biletach widzimy, że z wodnego szaleństwa na letnim basenie skorzystało 3530 osób, a od początku sezonu ponad 16 tysięcy. Cieszymy się, że nasz basen jest tak chętnie odwiedzany przez sanoczan i turystów.
KORSO: Czy macie Państwo informację jak sanocki basen jest oceniany przez turystów? Czy otrzymujecie takie opinie?
MOSiR: Na bieżąco zbieramy informacje na temat funkcjonalności obiektu. Zarówno mieszkańcy jak i turyści bardzo pozytywnie oceniają sanocki basen. Wsłuchujemy się również w uwagi klientów, które pozwalają nam udoskonalać pracę naszego zespołu jak i obiektu.
KORSO: Ostatnia Letnia Impreza na Basenie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Czy są plany, co do kolejnych, podobnych imprez na basenie?
MOSiR: Tak, to prawda. Podczas ostatniej imprezy było prawdziwe wodne szaleństwo! Animacje, gry i zabawy oraz zumba dla dzieci i dorosłych, a także Turniej Piłki Plażowej – było bardzo ciekawie!. Oczywiście, myślmy o kolejnej imprezie, tym razem na zakończenie wakacji, ale na ten moment nie mogę zdradzić szczegółów. Proszę śledzić nasze strony internetowe oraz fanpage.
KORSO: W dobie koronawirusa każdy zastanawia się, czy obiekt, który odwiedza jest bezpieczny. Jakie środki bezpieczeństwa zastosowano na obiekcie?
MOSiR: Nasz obiekt został przygotowany zgodnie z wszelkimi wytycznymi, jakie nałożył Rząd. Zamontowaliśmy podajniki ze środkiem do dezynfekcji, wprowadziliśmy oznakowania zobowiązujące klientów do zakrywania nosa i ust. Co godzinę personel sprzątający stosuje specjalistyczne środki dezynfekujące. Po zamknięciu basenu przeprowadzana jest kompleksowa dezynfekcja obiektu.
Zostały wdrożone wszystkie procedury bezpieczeństwa związane z pandemią korona wirusa. Informujemy również, że od 24 lipca Ministerstwo zdjęło m.in. ograniczenia liczbowe z basenów. Od tego dnia nie musimy już stosować limitów związanych z liczbą osób przebywających na obiekcie w jednym czasie
KORSO: Czy związku z pandemią, sanepid lub inne służby przeprowadzały kontrolę obiektu? Czy nałożyły na Państwa zalecenia lub kary?
MOSiR: Zgodnie z opinią Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH, COVID-19 nie jest choroba wodo zależną. Zastosowanie standardowych procedur uzdatniania i dezynfekcji wody basenowej eliminuje cząstki mikroorganizmów (wirusów). Możemy zapewnić wszystkich klientów, że jakość wody stale badana, a wyniki dostarczane są do sanepidu. W lipcu mieliśmy kontrolę basenu zewnętrznego przeprowadzoną przez pracowników sanockiego sanepidu, która nie wykazała żadnych odchyleń od norm i zaleceń. Na MOSiR Sanok nie została nałożona żadna kara lub mandat.
W tym miejscu chciałbym podziękować Pani Marcie Żaczek – dyrektor PSSE w Sanoku oraz Pani Alicji Król – Kierownik PSSE Sanok za merytoryczne wsparcie i cenne wskazówki, które pozwoliły w sposób profesjonalny przygotować bezpieczny obiekt dla sanoczan i przyjezdnych gości. Dziękuję również pracownikom Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sanoku za rzetelne wykonywanie swoich obowiązków, co jest szczególnie ważne i doceniane w dobie pandemii.