reklama

Bieszczadzki Wyścig Górski – Historia Pasji i Prędkości [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

SportBieszczadzkie Wyścigi Górskie to nie tylko sportowa rywalizacja, ale także historia pasji, prędkości i oddania zarówno zawodników, jak i wiernych kibiców. Przez lata, ta malownicza trasa górskiego wyścigu gościła największe nazwiska motosportu, przyciągając uwagę fanów z całego świata. Wprowadzane innowacje, szybkie samochody i legendarne zakręty na zawsze zostaną w pamięci tych, którzy zmagali się z wyjątkowymi wyzwaniami Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Dzisiaj przybliżymy Wam w skrócie historię tego wyścigu.
reklama

 

reklama

Początki emocji

Historia BWG sięga już 1979 roku, kiedy to na trasie z Sanoka do Przemyśla odbył się pierwszy wyścig górski. Pierwsza edycja zgromadziła skromne grono zaledwie 15 zawodników, lecz byli to prawdziwi giganci krajowego motosportu, takimi jak Otto Bartkowiak, Hieronim Kochański czy Marian Bublewicz. Już od samego początku wyścig był miejscem rywalizacji nie tylko polskich, ale i międzynarodowych kierowców.

 

Innowacyjność na trasie

BWG od zawsze był prekursorem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Organizatorzy z Automobilklubu Krośnieńskiego oraz później z Automobilklubu Małopolskiego w Krośnie jako pierwsi wprowadzili obliczenia komputerowe, dzięki którym zawodnicy otrzymywali listę wyników tuż po zjeździe. Dla kierowców była to cenna informacja do analizy ich osiągnięć. Poza tym to właśnie na trasie BWG zadebiutowało pierwsze profesjonalne nagłośnienie, co dodatkowo podniosło emocje związane z wyścigiem.

reklama

Legendarne samochody i zakręty

Od samego początku w historii BWG dominowały wyjątkowo szybkie samochody typu formuła. Wśród zawodników pojawiały się takie nazwiska jak Otto Bartkowiak, Antoni Śmiechowski, Piotr Lenartowicz czy Rafał Podolski, którzy ścigali się na trasie długości 9 kilometrów od Załuża do szczytu Gór Słonnych. Nie brakowało również spektakularnych zakrętów, które w pamięci kibiców utrwaliły się jako Ryndak, Kusiak, Strzelecki, Lenartowicz czy Kinderman.

Pamiętne lata

W całej historii BWG wyścig nie odbył się tylko raz w 1993 roku, ale powrócił rok później, a w 1994 roku był nawet międzynarodową rundą FIA CEZ Hill Climb Trophy. Tego okresu także nie da się zapomnieć, gdyż to wtedy na stałe zapisały się w kartach historii trzech najszybszych zawodników – Adolf Fesarek, Panowie Podolscy oraz Mariusz Stec, którzy zdobyli serca kibiców i tytuły najszybszych kierowców.

reklama

Niezwykli kibice

Historia BWG to nie tylko emocje na torze, ale także oddanie tysięcy kibiców, którzy corocznie zjawiają się na zboczach malowniczej trasy, by dopingować swoich ulubieńców. W 1997 roku padł rekord frekwencji, gdy podczas dwóch dni imprezy na trasie pojawiło się ponad 15 tysięcy fanów i miłośników sportów samochodowych.

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo