reklama
reklama

22-latka ofiarą oszustów. Przed stratą 100 tysięcy złotych uchronili ją czujni pracownicy banku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay.com

22-latka ofiarą oszustów. Przed stratą 100 tysięcy złotych uchronili ją czujni pracownicy banku - Zdjęcie główne

22-latka pod wpływem oszustów chciała wziąć 100 tysięcy złotych kredytu | foto Pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Na sygnale W jednym z oddziałów banku w Brzozowie pracownicy skutecznie zapobiegli utracie ponad 100 tysięcy złotych przez młodą klientkę.
reklama

W czwartek 9 listopada, po południu, młoda kobieta pojawiła się w jednym z banków w Brzozowie, wyrażając chęć zaciągnięcia pożyczki na kwotę ponad 100 tysięcy złotych. Dziwne zachowanie 22-latki (nerwowe zerkanie w telefon, brak logicznego wytłumaczenia powodu zaciągnięcia pożyczki) zwróciło uwagę pracowników banku, którzy zareagowali z niepokojem. Dzięki doświadczeniu i profesjonalizmowi pracowników banku udało się przeprowadzić z nią rozmowę, w trakcie której wyszło na jaw, że padła ofiarą oszustów podszywających się pod pracowników banku.

Oszuści, kontaktując się telefonicznie, podszywali się za pracowników banku oraz prokuratora. Twierdzili, że obecnie prowadzone jest śledztwo dotyczące pracownika banku, który wyłudza pieniądze, udzielając wysokich pożyczek. 22-latka uwierzyła w tę historię, przekonana, że współpracuje z prawdziwymi osobami i że jej działania pomogą schwytaniu nieuczciwego pracownika banku. Dane rzekomego pracownika banku i prokuratora były prawdziwe i możliwe do weryfikacji na oficjalnych stronach internetowych tych instytucji (imiona i nazwiska). Jednak reszta informacji przekazywanych przez oszustów była fabrykacją.

To jedna z wielu metod stosowanych przez oszustów. Istnieje wiele różnych taktyk i strategii, jakie wykorzystują. Tylko dzięki uwadze, doświadczeniu i fachowości pracowników banku udało się uniknąć oszustwa. Żądana kwota kredytu nie została wypłacona, a młoda kobieta uniknęła wpadki w ręce oszustów.

W sytuacji, gdy sami odbieramy telefon od potencjalnych oszustów, warto pamiętać, że są oni dobrze przygotowani do rozmowy. Posługują się gotowymi schematami i strategiami. Podszywają się pod rzeczywiste osoby, których dane są dostępne publicznie na stronach internetowych, zachęcając do ich zweryfikowania. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi również o podanie pełnych danych osobowych. W przypadku pytań weryfikacyjnych mogą pojawić się na przykład pytania dotyczące daty urodzenia, pięciu ostatnich cyfr numeru PESEL lub nazwiska panieńskiego matki. Jednak prawdziwy pracownik banku nie zadaje obu tych pytań w jednym rozmowie.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama