reklama

Znajdź swojego telelekarza!

Opublikowano:
Autor:

Znajdź swojego telelekarza! - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościŹle się czujesz, potrzebujesz e-recepty lub e-zwolnienia? Teleporady to kontakt z lekarzem bez konieczności wizyty w przychodni

Przychodnie wprowadziły możliwość uzyskania teleporady lekarskiej, dzięki której konsultację można przeprowadzić telefonicznie lub przez internet. W niektórych możesz też zamówić przez internet e-receptę. 

To rozwiązanie wówczas, gdy kończą Ci się leki, kiedy ktoś z domowników źle się czuje, a także, gdy jesteś na kwarantannie i masz objawy, które Cię niepokoją. 

Aby skorzystać z teleporady, zadzwoń do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Jeżeli Twoja stała przychodnia nie udziela teleporady, skontaktuj się z inną w Twoim województwie, której adres znajdziesz w serwisie Narodowego Funduszu Zdrowia.

Teleporady medyczne:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  • skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać: 

  • zalecenia 
  • e-zwolnienie 
  • e-receptę 
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność. 

Pamiętaj, że usługa ta jest bezpłatna w przychodniach, które mają umowę z NFZ. Najlepiej sprawdź na stronie poradni, czy oferuje ona taką możliwość. 

Jeśli POZ odmówi realizacji teleporady, pacjent może: 

  • zgłosić to kierownikowi danej placówki z prośbą o interwencję 
  • złożyć skargę w Narodowym Funduszu Zdrowia 
  • poprosić o interwencję Rzecznika Praw Pacjenta (Telefoniczna Informacja Pacjenta, numer 800 190 590, przełącza rozmowy na linię rzecznika, ale tylko w godzinach pracy tego urzędu) 
  • zmienić lekarza POZ, jeśli nie jest zadowolony z dotychczasowego (bezpłatnie dwa razy w roku kalendarzowym, w przypadku częstszej zmiany oplata wynosi 80 zł. Można to załatwić przez Internetowe Konto Pacjenta).

 

Źródło: pacjent.gov.pl

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo