Jakie są pana spostrzeżenia odnośnie działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w 2016 roku?
Działalność MOSiR-u opiera się na organizowaniu oraz świadczeniu usług w dziedzinie kultury fizycznej, sportu, turystyki i wypoczynku ze szczególnym uwzględnieniem udziału dzieci i młodzieży szkolnej. Taką formę przyjęliśmy i chcemy realizować, mając na uwadze duże możliwości rozwoju jednostki na każdym jego szczeblu.
W każdym kolejnym sprawozdaniu ośrodka zauważamy jego rozwój. Działalność MOSiR-u wraz z jego ofertą z każdym miesiącem ulega poprawie. Zauważamy to nie tylko my, zwiększając sprzedaż i dochody, ale również osoby korzystające.
Jaka jest obecnie kondycja finansowa MOSiR-u i jakie są prognozy finansowe na najbliższy rok? Ile wyniosły oszczędności i dochody na poszczególnych obiektach? Jakie środki zewnętrzne udało się pozyskać?
Pełne sprawozdanie dotyczące dochodów i oszczędności na poszczególnych obiektach zostało przedstawione na komisjach rady miasta. Dla mnie i dla miasta ważne jest, aby środki przeznaczone na MOSiR były ich realnym zapotrzebowaniem, a ośrodek przynosił jak największe dochody. Po zamknięciu całego roku 2016 możemy pochwalić się największymi dochodami w historii MOSiR-u w przełożeniu na posiadany budżet. Wzrost dochodów w porównaniu do 2014 roku wyniósł 14,33% (w 2015 r.) oraz 15,88% (2016 r.). Najwyższy wynik obecnych dochodów został poprawiony o prawie 9%. Natomiast, jeśli chodzi o budżet jaki posiadamy, to jest on najniższy od 4 lat. Musimy pamiętać równocześnie, że przy tworzeniu budżetu co roku następuje wzrostu cen towarów i usług, wskaźnik wzrostu wynagrodzeń. Dlatego z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że obrany kierunek rozwoju jest odpowiedni.
Jakie zmiany nastąpiły w minionym roku w funkcjonowaniu MOSiR-u?
Myślę, że o zmianach moglibyśmy rozmawiać przez dłuższy czas, i pewnie wszystkich, które zostały wprowadzone, nie wymieniłbym. Najważniejsze to zmiana schematu organizacyjnego jednostki, zmiana statutu, zmiany w regulaminie pracy, zmiana zakresu czynności poszczególnych pracowników, wprowadzenie nowego cennika usług, nowych regulaminów obiektów i wielu, wielu innych. Pamiętajmy również, że duża cześć tych dokumentów musiała uzyskać dodatkowo opinię związków zawodowych, dlatego czas ich wprowadzenia w życie uległ wydłużeniu.
Więcej w 6 numerze Tygodnika Korso Gazeta Sanocka