Reklama

Za pociągiem mosty sznurem. Zobacz jak przebudowano most kolejowy w Zagórzu [ZDJĘCIA+WIDEO]

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Półtora roku temu pociągi prywatnego przewoźnika SKPL na zlecenie PKP Intercity, rozpoczęły obsługę regularnych kursów pasażerskich pomiędzy Zagórzem a Krakowem. Okazało się, nowe połączenie ściągnęło w Bieszczady nie tylko podróżnych ale również… kolejową infrastrukturę.

Do Zagórza trafiło bowiem pięć zbudowanych w roku 1988 przęseł z mostu nad Wisłą z modernizowanej krakowskiej linii średnicowej pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Zastąpiły one wysłużoną konstrukcję na moście nad Sanem w Zagórzu w ciągu linii kolejowej nr 108 Stróże - Krościenko. Dodajmy tylko, że trzy kolejne przęsła pojechały z Krakowa do Częstochowy, a jedno zostało pod Wawelem, dokładniej, w dzielnicy Bronowice.

- Stalowa konstrukcja, która służyła od 1988 roku została zbadana i oceniono, że po renowacji jej części mogą służyć w nowej formie w innych, mniej wymagających miejscach. Ciężkie elementy mostu zostaną zdjęte i przetransportowane do nowych lokalizacji.

 - informował przed rozpoczęciem remontu Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Pięć przęseł zamontowanych  w Zagórzu waży łącznie 350 ton, Mają zapewnić sprawny przejazd w miejscu wysłużonego, mającego długość 165 metrów, mostu kolejowego na Sanie. Oprócz samej konstrukcji odnowione zostały także  dwa żelbetowe filary mostu oraz dwie zabytkowe kamienne podpory, które zachowały historyczny charakter. Wyremontowane zostały też tory prowadzące do przeprawy.

Nowa konstrukcja pomyślnie przeszła już testy w ruchu kolejowym. Podczas majówki przez most przejechały wydłużone na ten okres pociągi pasażerskie do Łupkowa przez Uherce. Przez odnowiony obiekt jeździły również już kilka tygodni wcześniej okazjonalne składy przewożące uchodźców wojennych z Ukrainy.

Dodajmy, że na nasypie kolejowym, obok wyremontowanej przeprawy postanowiono zostawić i wyeksponować ku wiedzy potomnych pochodzące z końca  XIX wieku historyczne przęsło ze starego mostu. Inwestycja według zarządcy infrastruktury kosztowała 11 milionów złotych.

Zobaczcie, jak przebiegała ta inwestycja na filmie, który wykonał Maciej Mazur z Views From the Sky, zajmujący się z powodzeniem nagrywaniem i montażem tego typu reportaży z wykonania inwestycji: 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy