Jeden z przedstawicieli Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie podzielił się swoją opinią na łamach miejscowego dziennika:
To jest przyszłość. Od dziś przez miesiąc po ulicach Warszawy będzie jeździł autobus na wodór. Już po raz drugi sprawdzamy w stolicy możliwości pojazdu napędzanego paliwem przyszłości. Autobus, który testujemy obecnie, wyprodukowała polska firma Autosan. Na początek będziecie mogli spotkać go na linii 222. Dajcie znać, jak wrażenia po przejażdżce.
- napisał.
Autosan Sancity 12 LFH to 12-metrowy, niskopodłogowy autobus, który może jednocześnie przewozić 80 osób. Posiada silnik elektryczny z modułem zasilania z ogniwem paliwowym. Magazyn energii to baterie litowo-tytanowe o mocy 70 kW i cztery butle na wodór o pojemności do 31 kg. Dzięki temu autobus może przejechać około 400 km na jednym ładowaniu. Autobus Sanocki SANCITY HYDROGEN (12 LFH) to pojazd zeroemisyjny, emitujący jedynie wodę lub parę wodną podczas jazdy. Jest dostosowany do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, wyposażony w klimatyzację, monitoring oraz system informacji pasażerów. Pierwszy autobus napędzany wodorem opuścił sanocką fabrykę w październiku 2021 roku.
Testy wodorowego "boćka" (znak firmowy Autosanu) w Warszawie to kontynuacja współpracy Miejskich Zakładów Autobusowych z sanocką fabryką. Przypomnijmy, że efektem tej współpracy było już zakontraktowanie 90 przegubowych autobusów marki Autosan napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Od kilku tygodni wszystkie one kursują po warszawskich ulicach. Może niedługo dołączą do nich autobusy na wodór."
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.