reklama
reklama

W ciągu sześciu lat szósty prezes AUTOSANU.

Opublikowano:
Autor:

W ciągu sześciu lat szósty prezes AUTOSANU.  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości 5 lipca br. Rada Nadzorcza Autosan sp. z o.o. w trakcie postępowania kwalifikacyjnego na nowego Prezesa Zarządu spółki wybrała Macieja Boreckiego. Na stanowisku zastąpi Adama Smolenia. Smaczku dokonanego wyboru dodaje fakt, iż jest to szósty prezes Autosanu w ciągu ostatnich sześciu lat, od kiedy to sanocki producent autobusów trafił pod skrzydła Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
reklama

Najdłużej, bo „aż” dwa lata rządził w Autosanie Eugeniusz Szymonik. Kiedy pożegnano się z nim w styczniu 2021, jego miejsce zajął Adam Smoleń, odwołany przez radę nadzorczą spółki 24 czerwca 2022. Przypomnijmy, że wcześniejszymi zarządcami sanockiej firmy byli: Marek Opowicz, Michał Stachura, Adam Grzela i wymienieni już: Eugeniusz Szymonik i Adam Smoleń. Tak wygląda „poczet prezesów” sanockiej firmy od czasów, kiedy przejęta ona została przez PIT Radwar i Hutę Stalowa Wola, należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.


    Końcówka rządów Adama Smolenia nie zostanie najlepiej zapamiętana przez załogę Autosanu. Był to bowiem czas, kiedy zażądała ona podwyżek płac o 400 zł/m-c, gdy tymczasem prezes gotów był przystać na …50 złotych. Jak nietrudno się domyśleć, poczuła się upokorzona, doprowadziło to do pikiety, a następnie do wejścia w spór zbiorowy z pracodawcą. I w takim to klimacie prezes Adam Smoleń żegnał się z Autosanem. Ale też przypomnijmy, że rok 2021, czyli za czasów jego kierowania, był dobrym rokiem dla sanockiej firmy. Autosan wprowadził na rynek pierwsze autobusy elektryczne, wyprodukował pierwszy autobus zasilany wodorem, a także pierwszy z dziewięćdziesięciu autobusów przegubowych na gaz ziemny LNG, przechodzący swój chrzest bojowy w Warszawie. Tajemnicą wojskową pozostaje fakt, iż sanocka firma ma włączyć się w produkcję, przeznaczonego dla wojska, opancerzonego taktycznego pojazdu wielozadaniowego.


    W tej sytuacji śledzący na bieżąco sytuację w Autosanie mają poważne wątpliwości czy kolejna zmiana prezesa była na pewno dobrym posunięciem. Zwłaszcza, że doszło do niej w trakcie realizacji największego kontraktu na dostawę 90 przegubowców Autosan Sancity 18 LF dla Warszawy. Planuje się, że w lipcu 2022 r. 20 pierwszych „gazowców” z tego kontraktu ma pojawić się już na ulicach stolicy.
Maciej Borecki jest wywodzącym się z Podkarpacia menadżerem z ponad 10 letnim stażem w zakresie zarządzania projektami i organizacjami. Absolwent Wydziału Prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. Ukończył wiele zagranicznych szkoleń i seminariów w dziedzinie marketingu, finansów, zarządzania, komunikacji i innowacyjności w tym m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i IESE Business School w Barcelonie.


Od roku 2016 pełnił funkcję członka zarządu Fabryki Broni Łucznik-Radom (1 lutego 2022 r. odwołany z zarządu), a w ostatnim czasie także prokurenta spółki Autosan. W latach 2012-2016 kierował działaniami Zespołu Badań Marketingowych Totalizatora Sportowego. Doświadczenie menedżerskie zdobywał pracując w Grupie Fiat oraz Johnson & Johnson, a także zarządzając międzynarodowymi projektami biznesowymi oraz współtworząc strategie biznesowe dla firm oraz linii produktowych.


    Nowemu sternikowi życzymy dużo energii, powodzenia i stabilności, a załodze fabryki dobrego menagera. Jedno jest pewne, gdyby tak sanocka firma kręciła się jak kręci się karuzela kadrowa z zarządzającymi nią, Autosan nie miałby sobie równych w kraju. A może i w Europie.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama