Ich zdaniem, jednym z problemów jest przekroczenie kosztów przygotowywanych inwestycji, już na etapie planowania.
- Zastanawiające, na tym etapie było to, że koszty planowane czterech zadań wynosiły 213 890 zł (50 000, 49 890, 65 000, 49 000), a w budżecie zaplanowano jedynie cztery razy po 50 000 zł - czytamy w interpelacji. - Pierwsze zamówienie publiczne na realizację tylko tych czterech zadań ogłoszono dopiero 31 lipca 2017 roku, z terminem wykonania zadań do 12 października i z kwotą – do wysokości 185 tysięcy zł (o 15 tysięcy zł mniej niż zapisano w budżecie). Otwarcie ofert nastąpiło 17 sierpnia. Oferty złożyło dwóch wykonawców; jeden na kwotę 228 436,36 zł, drugi na kwotę 266 098,86 zł. Przetarg unieważniono 17 sierpnia z uwagi na przekroczenie kwoty zamówienia – czyli 185 tysięcy zł.
Radni zaznaczają również, że drugie zamówienie publiczne ogłoszono 22 sierpnia z terminem złożenia ofert do 7 września i datą wykonania zamówienia (niezmienioną) tj. 12 października i również na kwotę 185 tysięcy zł. Tym razem złożono tylko jedną ofertę na kwotę 199 110,26 zł (cena za 4 zadania) z gwarancją na okres 36 miesięcy. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło 12 września. Cena zaoferowana przez wykonawcę przewyższała kwotę zamówienia.
O co dokładnie pytali radni w swojej interpelacji, dowiecie się w numerze 8 Korso Gazety Sanockiej.