reklama

Zima zawitała w nasze strony. Zastanawiasz się gdzie zmienisz w Sanoku opony na zimowe? Podpowiadamy! [LISTA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKażdego roku mrozy przychodzą o innej porze, śnieg pojawia się albo nie, a temperatury powyżej 10 st. Celsjusza jednego roku mogą utrzymać się do grudnia, a innego żegnamy się z nimi już w październiku. Dzisiaj w Sanoku biało i wielu kierowców po pracy pędzi i gorączkowo szuka stacji wulkanizacji, gdzie szybko i sprawnie uda im się zmienić opony z letnich na zimowe. Podpowiadamy w naszej galerii.
reklama

Opony letnie charakteryzują się gładkością i lepiej trzymają się jezdni. Są twarde i odporne na wysokie temperatury, dlatego bardzo dobrze znoszą słoneczne lato. Problem może się pojawić w momencie, kiedy pada deszcz, ulice są mokre i tworzą się kałuże. Opona z większą trudnością próbuje złapać przyczepność, samochód może stracić sterowność, co skutkuje wpadnięciem w poślizg. Niektóre letnie opony posiadają więc specjalne rowki odprowadzające wodę.

Opony zimowe produkuje się z miękkiej gumy wykazującej odporność na twardnienie. Ich działanie musi opierać się na zasadzie „wgryzania się” w śnieg, z tego powodu mają one mocno porowatą strukturę. Różnice są więc znaczące i naprawdę widać różnicę w jeździe w na oponach zimowych już w okresie później jesieni.

reklama

Zimowe opony dają gwarancję lepszej mobilności praktycznie w każdych warunkach pogodowych w trakcie zimy. Ich budowa zupełnie różni się od budowy letnich opon. Zimówki charakteryzują się dobrym odprowadzaniem wody w niskich temperaturach, dlatego też należy je montować już w okresie późnej jesieni. Sprawdzają się znakomicie na śliskich, a także zasypanych śniegiem nawierzchniach gwarantując doskonałą przyczepność. Jednym słowem mają wszystkie te zalety, których brakuje w zimowych warunkach letnim oponom. Wbrew pozorom, nie zapewnią ich nawet opony całoroczne.

Niektóre różnice są widoczne gołym okiem, np. te we wzorach bieżników. Inne cech charakterystyczny h, takich, jak skład mieszanek, nie da się zauważyć „na oko”, ale możemy je wyczuć w trakcie jazdy. Odpowiednio szerokie rowki gwarantują nie tylko lepszą przyczepność. To zaleta wpływająca również na samooczyszczanie się bieżnika. Każdy ruch koła sprawia, że przylegający do opon śnieg samoistnie się odczepia.

reklama

 

Jak wymienić opony letnie na zimowe?

Samodzielna zmiana opon na zimowe może być niemożliwa, jeśli kompletu zimówek nie mamy zainstalowanych na osobnych felgach. Trudno będzie zdjąć ogumienie z obręczy, a następnie założyć nową oponę bez montażownicy, czyli urządzenia wulkanizacyjnego wyposażonego w łyżkę do opon oraz ramię montażowe.

Jeśli jednak opony zimowe znajdują się osobnych felgach, można spróbować wymienić całe koła. Procedura wygląda tak, jak przy montażu koła zapasowego. Samochód musi znajdować się na twardej i możliwie płaskiej nawierzchni, nie na pochyłości.

Lepszym pomysłem może być jednak udanie się na wymianę opon do zakładu wulkanizacyjnego. Proces przebiegnie nie tylko szybciej. Przede wszystkim, wulkanizator sprawdzi stan ogumienia i wentyli. Poza tym, przed każdym sezonem powinno się wyważyć koła, a nie zrobi się tego bez odpowiedniej aparatury.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo