Unia Europejska zapowiedziała zmniejszenie środków na tzw. fundusz spójności, w tym dla krajów członkowskich ze Wschodu, czyli także Polski. W rozmowie Jan Wydrzyński, przewodniczący Miejskiej Komisji Infrastruktury w Sanoku, przyznaje, że czasu pozostaje mało, by zacząć aplikować o pieniądze na inwestycje miejskie i powiatowe.
Obwodnica wymusza działania
- Budowana jest obwodnica Sanoka, a to wiąże się m.in. z perspektywą modernizacji infrastruktury kolejowej, ponadto otworzą się tereny pod przedsięwzięcia związane z handlem i usługami - dodaje przewodniczący.
Równoległe remontowana będzie linia kolejowa 108 na odcinku Sanok-Miejsce Piastowe. Pojawiły się już plany wygospodarowania przejezdności na tym odcinku, jak i wewnątrz samego miasta. Na pewno około roku 2019 zostanie zbudowany wiadukt nad torami od ronda Beksińskiego do obwodnicy. Powiat sanocki wytypował również bezkolizyjny przejazd ulicą Sienkiewicza oraz Jagiellońską, Kolejową i Lipińskiego - istnieje szansa budowy tunelu albo wiaduktu kolejowego. Perspektywa ta sięga co najmniej roku 2025.
- Dlatego tak istotny jest lobbing, by te plany doprowadzić do skutku. Bez wątpienia usprawni to ruch wewnątrz miasta, biorąc pod uwagę zwiększony ruch kolejowy po modernizacji linii 108 - podkreśla Jan Wydrzyński.
Budowana obwodnica wymusza też inne działania, m.in. stworzenie łącznika od ulicy Płowieckiej, co pozwoli na bezkolizyjny ruch karetek pogotowia do sanockiego szpitala. Są także plany na połączenie ulicy Kawczyńskiego z ulicą Konarskiego albo wykorzystanie drogi serwisowej przy budowanej obwodnicy i skomunikowanie jej z budowanym rondem przy ulicy Łany.
Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie inwestycje są w planach przeczytajcie nowy numer Korso Gazeta Sanocka.