Reklama

Posłuchajcie rozmowy z botem. To sposób na pozyskanie wrażliwych danych! [NAGRANIE]

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Posłuchajcie rozmowy z botem. To sposób na pozyskanie wrażliwych danych! [NAGRANIE] - Zdjęcie główne

foto pixabay

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Program "Czysty powiat" lub "Czyste województwo" to tylko dwa przykłady telefonów, którymi nękani byli abonenci różnych województw. Obiecując bezzwrotne wsparcie na montaż paneli fotowoltaicznych, konsultanci-roboty (tzw. autoboty) wydzwaniały i próbowały skrzętnie wyłudzić dane od swoich rozmówców.

Pod przykrywką różnego rodzaju atrakcyjnych ofert, próbowano zdobyć wrażliwe dane rozmówców. Przywoływana wielokrotnie strona przez robota-konsultantkę wygląda tak: 

Gdybyście chcieli złożyć jednak wniosek, lub otworzyć zakładkę kontakt, to niestety wyskakuje błąd strony:

Jak się okazało, robota można w łatwy sposób zapętlić i wybić z rytmu, co nie tylko pokazuje z kim mamy do czynienia, ale jest też bardzo zabawne, posłuchajcie:


Strona niebzepiecznik.pl zajęła się tym procederem i oto co udało się im ustalić. 

To nie sztuczna inteligencja ani algorytmy rozpoznawania mowy.

Wiele osób myśli, że to “sztuczna inteligencja”, że robot rozpoznaje to co mówi osoba, do której się dodzwonił i stara się na to reagować. Niestety (albo na szczęście), to tylko zwykłe nagrania odczytanych przez lektorów formułek, które załącza… operator robota! Tak.

Zadaniem operatora jest klikać po systemie w odpowiednie nagrania tak, aby rozmowa w miarę się kleiła. Cel, to rozwianie ew. wątpliwości i podsunięcie odpowiedzi na pytania, jakie mają zazwyczaj spamowani takimi telefonami ludzie. Oraz oczywiście zebranie ich danych osobowych, które potem są przekazywane już do “rasowego sprzedawcy”.

 

Najwyraźniej klikanie po systemie jest mniej męczące niż nawijanie po sto razy tego samego. No i jest pewność, że każda rozmowa ze strony sprzedawcy będzie tak samo upierdliwa i “zgodna ze skryptem”. Byli operatorzy “autobotów” mówią, że ich zespół miał lepsze wyniki niż prawdziwi ludzie.

Na dowód tego, że są to boty bez najmniejszego wysiłku, wyszukaliśmy ogłoszenie o pracę na fanpage Euro Call Center:


Trzeba bardzo się pilnować, aby nie podawać żadnych swoich danych - imienia i nazwiska, a potem odpowiadać TAK, gdyż może zdarzyć się tak, że nagrany nasz głos zostanie poszatkowany w odpowiedni sposób i wykorzystany do zawarcia jakiejś umowy, na którą niby w rozmowie wyrazimy zgodę i przypieczętujemy ją naszymi danymi. 

Co możemy zrobić, gdy dzwoni do nas bot? Najprostszym sposobem jest się rozłączyć i dodać numer telefonu do zablokowanych. Często zdarza się tak, że za chwilę mamy telefon z innego numeru i w ten sposób lista zablokowanych rośnie. Innym sposobem jest napisanie do skargi do UODO i UOKIK. Im więcej ich wpłynie, tym szybciej ze sprawą będzie można zrobić “coś więcej”.

Koniecznie przestrzeżcie swoich seniorów, przed tego typu telefonami a na koniec zapraszamy do wysłuchania jeszcze jednego nagrania rozmowy Mirka Bordo z robotem: 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy