Jeszcze dwa lata temu urząd marszałkowski nie chciał podejmować tematu rozmów o linii nr 107. Gdy jednak okazało się, że reaktywowane weekendowe kursy cieszą się sporym powodzeniem, wojewódzkie władze samorządowe zaczęły patrzeć coraz przychylniejszym okiem na kolej w naszej części województwa.
– Podczas naszych dwuletnich doświadczeń w promocji regionalnych połączeń kolejowych docierających w Bieszczady wykreowaliśmy markę pociągu Bieszczadzki Żaczek, empirycznie i pozytywnie testując wpływ kolei na rozwój gospodarczy naszego regionu zwłaszcza w wymiarze turystycznym – mówi Jerzy Zuba, pełnomocnik burmistrza Zagórza do spraw kolei, główny inicjator i koordynator „KochamKolej.pl” – kampanii społecznej na rzecz promocji turystyki kolejowej w Bieszczadach. – Dodatkowo tak się złożyło, że w 2017 roku mamy jubileusz 145. rocznicy powstania inii 107. Grzechem byłoby nie wykorzystać tego faktu do celów promocyjnych. Z tej okazji opracowaliśmy roboczy projekt pn. „Polsko-słowacka sztafeta kolejowa na 145. urodziny linii kolejowej nr 107”. Złożyliśmy kilka wniosków do różnych programów grantowych. W przypadku uzyskania dofinansowania każda złotówka zostanie wykorzystana na promocję historycznych i współczesnych walorów transportu kolejowego.
Więcej w 3 numerze Tygodnika Korso Gazeta Sanocka