Jeżeli istnieje jakiekolwiek zagrożenie, dzwoń!

 

991 POGOTOWIE ENERGETYCZNE

 

Zanim wezwiesz pogotowie energetyczne, powinieneś wykonać niezbędne czynności:

  • sprawdź bezpieczniki w instalacji w mieszkaniu,
  • sprawdź bezpieczniki w tablicy licznikowo-bezpiecznikowej (złączu),
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej,
 

Jeżeli nie potrafisz tego dokonać osobiście, poproś sąsiada lub elektryka

  • w budynkach wielorodzinnych (bloki, kamienice) najpierw zadzwoń do dyżurnego elektryka administracji ( nr tel. dostępny na tablicy ogłoszeń ADM),
  • sprawdź - być może pomimo otrzymanego wezwania do zapłaty nie zapłaciłeś rachunku za energię?
  • jeśli masz licznik przedpłatowy sprawdź, czy wykupiona porcja energii nie została już wykorzystana?
 

Jeśli sprawdziłeś bezpieczniki (są sprawne), Twoi sąsiedzi również nie mają energii 

Dzwoń do Pogotowia Energetycznego - telefon 991

Ponadto dzwoń zawsze gdy:

  • zauważysz uszkodzenie linii energetycznej,
  • zauważysz otwarte drzwi lub uszkodzone zamknięcie do urządzeń energetycznych,
  • jesteś świadkiem kradzieży urządzeń energetycznych lub gdy widzisz, jak osoby postronne próbują manipulować przy urządzeniach energetyki.
Zgłoszenie o braku dostaw energii może zostać przyjęte, a pogotowie energetyczne może interweniować w sytuacji, gdy uszkodzeniu ulegnie sieć lub urządzenie będące własnością lub posiadające plomby PGE Dystrybucja. Wszystkie rozmowy/zgłoszenia z numerem 991 są rejestrowane (nagrywane).

Dokonując zgłoszenia należy koniecznie podać:

  • na czym polega problem,
  • dokładny adres miejsca wystąpienia awarii,
  • imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu
Pamiętaj:

Nigdy nie powinieneś naprawiać usterek samodzielnie, jeśli nie posiadasz odpowiednich kwalifikacji i wiedzy, gdyż nieumiejętne obchodzenie się z urządzeniami elektrycznymi może skończyć się porażeniem.