Pierwszy mieszkaniec Domu Pomocy Społecznej w Raczkowej pojawił się 10 stycznia 2022r. Obecnie jest już szesnastu, a ich ilość stale rośnie. DPS zapewnia mieszkańcom całodobową opiekę wykwalifikowanego personelu, całodobową opiekę medyczną (podawanie leków, zabiegi), wizyty lekarza rodzinnego, zbilansowane posiłki, zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe, gimnastykę, rehabilitację, opiekę duchową, spacery czy spotkania. Docelowo zapewni opiekę 30 osobom, które nie kwalifikują się do leczenia szpitalnego, a ze względu na podeszły wiek, choroby, warunki rodzinne, mieszkaniowe, materialne czy też sytuację życiową, nie mogą samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu i wymagają stałej opieki. Ponadto, na terenie DPS-u w Raczkowej organizowany jest Ośrodek Wsparcia Dziennego zapewniający dzienną opiekę 12-tu pensjonariuszom.
Teraz gmina Sanok ogłosiła nabór na stanowisko kierownika ośrodka, sprawdź jakie są wymagania wobec kandydatów.
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530);
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- wykształcenie wyższe magisterskie oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ust 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z póź. zm.);
- staż pracy 5 lat, w tym co najmniej 3 – letni staż pracy w państwowych lub samorządowych jednostkach pomocy społecznej;
- stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku Kierownika .
- 1) wykształcenie wyższe, preferowany kierunek: praca socjalna, psychologia;
- 2) cechy niezbędne do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi tj.: empatia, życzliwość oraz cierpliwość i właściwe podejście do podopiecznych;
- 3) bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu pomocy społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad funkcjonowania samorządowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
- 4) znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych działań, w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie dotyczącym domów opieki społecznej, ustawy o finansach publicznych – w zakresie finansów samorządowych jednostek organizacyjnych, z uwzględnieniem charakterystyki domów pomocy społecznej, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Kodeks pracy, Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) w zakresie informacji o dostępie do danych osobowych oraz sprostowaniu i usuwaniu danych, prawa zamówień publicznych;
- 5) znajomość procedur dotyczących pozyskiwania funduszy na realizację projektów współfinansowanych ze środków unijnych;
- 6) umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
- 7) umiejętność pracy z zespołem, dobra organizacja pracy;
- 8) predyspozycje osobowościowe: rzetelność, prawdomówność, odpowiedzialność, sumienność, obowiązkowość, kultura osobista;
- 9) prawo jazdy kategorii B.
- Kierowanie działalnością Ośrodka Wsparcia Dziennego w Raczkowej (OWD) i reprezentowanie go na zewnątrz.
- Opracowywanie niezbędnych do realizacji zadań Ośrodka Wsparcia Dziennego w Raczkowej, planów, zarządzeń, regulaminów i dokumentów o charakterze organizacyjnym.
- Określenie celów i zadań OWD oraz ich realizacja.
- Przeprowadzenie procesu rekrutacji uczestników.
- Prowadzenie niezbędnej dokumentacji OWD.
- Kierowanie kadrą OWD, nadzorowanie, kontrolowanie merytoryczne pracy osób zatrudnionych.
- Bieżący kontakt i współpraca ze specjalistami i instytucjami, z którymi podpisane są umowy i/lub partnerstwa.
- Weryfikacja programów i metod prowadzenia zajęć.
- Przygotowanie, realizacja oraz nadzorowanie szczegółowych programów dziennych;
- Sprawowanie codziennej opieki nad uczestnikami.
- Przygotowywanie na bieżąco wymaganych przepisami prawa informacji, planów i sprawozdań z realizacji działań OWD.
- Diagnozowanie i ustalanie potrzeb osób, będących uczestnikami OWD oraz ich rodzin, a także dostosowywania profilu działalności do tych potrzeb.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych i umów na podstawie analizy przedłożonych wniosków i innych dokumentów w zakresie, m.in. pobytu, odpłatności, żywienia.
- Wyznaczanie kierunków i form aktywność uczestników OWD.
- Organizacja prelekcji, zajęć i imprez z udziałem zaproszonych gości.
- Dobór wyposażenia i materiałów niezbędnych do prowadzenia pracy w OWD zgodnie z potrzebami placówki, kadry oraz uczestników, w tym przygotowywanie zamówień.
- Nadzór merytoryczny nad przebiegiem animacji, opieki i poszczególnych zajęć prowadzonych w OWD.
- Współpraca z organami samorządu, instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami, służbą zdrowia, pracodawcami oraz osobami fizycznymi w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej.
- Zawiązywanie partnerstw z instytucjami mogącymi wspierać działalność OWD.
- Współrealizowanie gminnych programów i strategii w zakresie wynikającym z działalności OWD.
- Opracowywanie projektu budżetu, sprawozdań z jego realizacji, nadzorowanie planu rzeczowo-finansowego, wnioskowanie o dokonanie zmian w budżecie, itd.
- Podejmowanie działań w celu pozyskania środków finansowych na działalność OWD.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb Ośrodka Wsparcia Dziennego i zleconych przez Wójta Gminy Sanok.
- praca w pomieszczeniu biurowym w siedzibie OWD w Raczkowej;
- praca z komputerem i narzędziami informatycznymi;
- praca wymaga stałej dyspozycyjności;
- wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Wsparcia Dziennego w Raczkowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie na stanowisko Kierownika OWD w Raczkowej stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
- list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu - podpisany własnoręcznie;
- życiorys/curriculum vitae z klauzulą - podpisany własnoręcznie,
- koncepcja funkcjonowania Ośrodka Wsparcia Dziennego w Raczkowej - podpisana własnoręcznie;
- kserokopie świadectw i dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania oferowanej pracy - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie 5 letniego stażu pracy oraz co najmniej 3 letni staż pracy w państwowych lub samorządowych jednostkach pomocy społecznej - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej w rozumieniu przepisów art. 122 ustawy o pomocy społecznej - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
- oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia - podpisane własnoręcznie o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, tym, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaralności karą zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji stanowiąca Załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia - podpisana własnoręcznie.
- wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Sanok lub pocztą na adres Urzędu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2023 r. do godz. 15:00, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem „Konkurs na stanowisko Kierownika Ośrodka Wsparcia Dziennego w Raczkowej”.
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://gmina.sanok.com.pl/bip) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (13) 46 56 579 lub (13) 46 56 580.
- brak podpisu na oświadczeniach, CV, liście motywacyjnym i kwestionariuszu będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych.
- kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
- o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru kandydaci zostaną powiadomieni listownie, telefonicznie lub mailem.
- postępowanie kwalifikacyjne może być jedno lub dwuetapowe. Odbywa się tylko w jednym terminie i miejscu wyznaczonym przez komisję.
- dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie, bez zastrzeżonej formy papierowej, niekompletne –podlegają odrzuceniu w procesie rekrutacji, a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
- nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem.
- przez staż pracy rozumie się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, potwierdzony kopiami świadectw pracy lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy - zaświadczeniem o zatrudnieniu.
- dokumenty aplikacyjne kandydatów niewyłonionych w drodze naboru, jak również dokumenty niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci będą mogli odebrać w pokoju nr 206 – kadry w terminie 3 miesięcy od zakończenia naboru,
- 9) dokumenty nieodebrane w terminie, o którym mowa powyżej zostaną zniszczone.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.