Największa inwestycja drogowa Sanoka
W Sanoku trwa realizacja największego projektu infrastrukturalnego w historii miasta. Nowoczesny most na rzece San oraz kompleksowa przebudowa dróg dojazdowych to inwestycja, której łączny koszt przekracza 100 milionów złotych. Projekt jest współfinansowany z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.
Most, który połączy dwa brzegi i otworzy nowe możliwości
Centralnym elementem inwestycji jest nowy, podwieszony most o długości ponad 270 metrów i szerokości 17,9 metra. Konstrukcja będzie oparta na dwóch przęsłach i wyposażona w żelbetowy pylon o wysokości prawie 70 metrów, którego budowa dobiega już końca. Zakończenie tego etapu zaplanowano na 26 czerwca.
Nowy obiekt spełni normy NATO STANAG 2021, co oznacza, że będzie przystosowany do przejazdu pojazdów wojskowych. To czyni go nie tylko nowoczesnym rozwiązaniem komunikacyjnym, ale też elementem infrastruktury o znaczeniu strategicznym.
Intensywne prace drogowe – zmiany już wkrótce
Na ulicy Królowej Bony trwają prace nad układaniem warstwy podbudowy oraz warstwy wiążącej z betonu asfaltowego. Równolegle prowadzone są roboty brukarskie na przedłużeniu ulicy Sobieskiego.
Na początku lipca planowana jest zmiana organizacji ruchu – pojazdy zostaną przekierowane na prawą stronę jezdni, co umożliwi wykonawcy rozpoczęcie frezowania i prac ziemnych po stronie lewej.
Nowe rondo i otwarcie kluczowego odcinka drogi
Już za około dwa tygodnie planowane jest otwarcie nowo wybudowanego odcinka ulicy Królowej Bony oraz nowoczesnego ronda turbinowego. Dzięki temu znacząco poprawi się przepustowość dróg w tej części miasta. Zmiana pozwoli także na redukcję utrudnień komunikacyjnych i skrócenie czasu przejazdu.
Po oddaniu tego etapu do użytku, wykonawcy przystąpią do intensywnych prac nasypowych w rejonie podpory mostowej.
Burmistrz Sanoka: to inwestycja strategiczna
Głos w sprawie inwestycji zabrał burmistrz Sanoka, Tomasz Matuszewski, który podkreślił znaczenie projektu:
– Jestem bardzo zadowolony z poziomu prowadzonych prac, z tempa ich realizacji oraz z faktu, że całość przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. To inwestycja o strategicznym znaczeniu – nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort poruszania się po Sanoku, ale też stworzy nowe możliwości rozwoju. Pokazuje też, że w Sanoku potrafimy skutecznie realizować duże projekty, współpracując z partnerami publicznymi i biznesowymi
– zaznaczył burmistrz.
Kto odpowiada za realizację?
Projekt został podzielony na dwa etapy. Za budowę mostu, dróg dojazdowych oraz ciągów pieszo-rowerowych po prawej stronie rzeki odpowiada firma Sarinż. Strona lewobrzeżna, w tym rondo, przebudowa ulicy Sobieskiego oraz infrastruktura podziemna, realizowana jest przez firmę Strabag. Całość nadzoruje firma INKO, pełniąca funkcję Inżyniera Kontraktu.
Prace rozpoczęły się na początku 2024 roku, a zakończenie całej inwestycji zaplanowano na marzec 2026 roku. Mieszkańcy będą jednak mogli skorzystać z mostu i kluczowych odcinków drogowych już w czerwcu 2026 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.