Reklama

Nowe pomieszczenia dla Powiatu Sanockiego. Miejsce dla podopiecznych SOSW

Opublikowano: pon, 3 cze 2019 17:43
Autor:

Nowe pomieszczenia dla Powiatu Sanockiego. Miejsce dla podopiecznych SOSW  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości 29 maja br. Powiat Sanocki otrzymał bezpłatnie od Województwa Podkarpackiego pomieszczenia o powierzchni użytkowej 329,36 m2 w budynku handlowo-biurowym przy ul. Piłsudskiego 10 w Sanoku (Śródmieście).

Ich wartość wg operatu szacunkowego wynosi (stan na dzień 30 marca 2019 r.) 958.700 zł. Odpowiada im udział 45/100 w nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 578 o powierzchni 0,0342 ha (342m2), objęty księgą wieczystą nr KS1S/00053499/0.

Do uzyskanych w ten sposób pomieszczeń przeniesie się m.in. Powiatowe Centrum Obsługi Jednostek Oświatowych Powiatu Sanockiego, które zwolni pomieszczenia w budynku przy ul. Jagiellońskiej. Dzięki temu do obiektu, w którym poprzednio mieścił się Zespół Szkół nr 5, będzie mógł wprowadzić się Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, który pilnie potrzebuje poprawy warunków lokalowych.

Inicjatorem transakcji dotyczącej nieruchomości przy ul. Piłsudskiego 10 był marszałek województwa podkarpackiego, który 13 lipca 2018 r. powiadomił o możliwości jej sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz Skarbu Państwa reprezentowanego przez starostę sanockiego.

W odpowiedzi starosta sanocki wnosił o przekazanie nieruchomości na rzecz Powiatu Sanockiego bezpłatnie, w drodze darowizny. Podnosił, że Starostwo Powiatowe w Sanoku od początków swego istnienia funkcjonuje w trudnych warunkach lokalowych. Pozyskanie i zagospodarowanie dodatkowej powierzchni pozwoliłoby na znaczną poprawę warunków pracy urzędników i obsługi interesantów.

Kolejne etapy sprawy „pilotował” na poziomie województwa pochodzący z Sanoka radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego VI kadencji Adam Drozd, będący członkiem Komisji Gospodarki i Infrastruktury.

W rezultacie, w dniu 28 stycznia 2019 r. Sejmik Województwa Podkarpackiego wyraził zgodę (uchwała nr IV/61/190) na dokonanie darowizny na rzecz Powiatu Sanockiego na cele statutowe Starostwa. Uchwałę o zamiarze nabycia od Województwa Podkarpackiego w drodze darowizny wspomnianego udziału w nieruchomości podjął również Zarząd Powiatu Sanockiego w dniu 24 kwietnia 2019 r. (nr 66/2019).

29 maja br. umowę darowizny w formie aktu notarialnego podpisali przedstawiciele władz Województwa Podkarpackiego: wicemarszałek województwa Piotr Pilch oraz dyrektor Departamentu Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem Urzędu Marszałkowskiego Zofia Kochan, a ze strony władz Powiatu Sanockiego starosta sanocki Stanisław Chęć oraz wicestarosta Janusz Cecuła.

W ramach udziału przekazanego Powiatowi Sanockiemu mieści się użytkowanie pomieszczeń biurowych i gospodarczych na II i III piętrze budynku, częściowo odnowionych, oraz 2 pomieszczeń w piwnicach o powierzchni użytkowej 29,91 m2. Udział ten jest wolny od obciążeń i praw na rzecz osób trzecich. Jedynie Państwowe Gospodarstwo Wodne WODY POLSKIE – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Rzeszowie wynajmuje do końca 2019 r. lokal biurowy o powierzchni 71,12 m2.

Ogólna powierzchnia użytkowa budynku wynosi 874,25 m2. Współwłaścicielem pozostałych 55/100 udziału w całej tej nieruchomości jest Skarb Państwa.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE