Rzecznik składa również wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów oraz występuje w imieniu przedsiębiorcy, w przypadku dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, z roszczeniami o zaniechanie niedozwolonych działań, usunięcia ich skutków oraz złożenia oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie.
W 2021 roku biuro Rzecznika, które mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Sanoku na IV piętrze w pokoju nr 49a, udzieliło 1651 bezpłatnych porad konsumenckich, z których 662 dotyczyły usług:
- telekomunikacyjnych (telefony, TV) – 123 porady;
- finansowych – 99 porad;
- ubezpieczeniowych – 47 porad;
- remontowo-budowlanych – 77 porad;
- dostawy energii, gazu, ciepła, wody, wywozu nieczystości – 37 porad;
- motoryzacyjnych – 45 porad;
- windykacyjnych – 67 porad;
- medycznych – 11 porad;
- pralniczych – 2 porady;
- przewozowych – 17 porad;
- pocztowych – 28 porad;
- innych – 65 porad.
Porad dotyczących umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość było w ubiegłym roku 179. Rzecznik pisał także wnioski dla konsumentów o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W kwestii spraw zgłoszonych z prośbą o wystąpienie do przedsiębiorcy zgłosiło się do biura 157 konsumentów (52 sprawy dotyczyły usług, 86 wystąpień - umów sprzedaży).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.