reklama

Masz problem z nieuczciwym sprzedawcą? Pomoże Ci Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sanoku

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Masz problem z nieuczciwym sprzedawcą? Pomoże Ci Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sanoku - Zdjęcie główne

foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW Starostwie Powiatowym w Sanoku bezpłatnie przyjmuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów, który udziela fachowej pomocy mieszkańcom powiatu sanockiego, m.in. w zakresie poradnictwa i informacji prawnej dotyczącej ochrony interesów konsumentów, wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz występowania, za ich zgodą, w toczących się postępowaniach w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
reklama

Rzecznik składa również wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów oraz występuje w imieniu przedsiębiorcy, w przypadku dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, z roszczeniami o zaniechanie niedozwolonych działań, usunięcia ich skutków oraz złożenia oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie.

 

W 2021 roku biuro Rzecznika, które mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Sanoku na IV piętrze w pokoju nr 49a, udzieliło 1651 bezpłatnych porad konsumenckich, z których 662 dotyczyły usług:

  • telekomunikacyjnych (telefony, TV) – 123 porady;
  • finansowych – 99 porad;
  • ubezpieczeniowych – 47 porad;
  • remontowo-budowlanych – 77 porad;
  • dostawy energii, gazu, ciepła, wody, wywozu nieczystości – 37 porad;
  • motoryzacyjnych – 45 porad;
  • windykacyjnych – 67 porad;
  • medycznych – 11 porad;
  • pralniczych – 2 porady;
  • przewozowych – 17 porad;
  • pocztowych – 28 porad;
  • innych – 65 porad.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów udzieliło również 810 porad dotyczących umów sprzedaży, w tym: w zakresie obuwia i odzieży – 255 porad; wyposażenia mieszkania – 63; sprzętu RTV i AGD (sprzęt telekomunikacyjny) – 165; motoryzacji – 47; komputerów i akcesoriów komputerowych – 62; zabawek – 19; artykułów spożywczych – 11; artykułów chemicznych i kosmetyków – 17; innych – 171.

reklama

Porad dotyczących umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość było w ubiegłym roku 179. Rzecznik pisał także wnioski dla konsumentów o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W kwestii spraw zgłoszonych z prośbą o wystąpienie do przedsiębiorcy zgłosiło się do biura 157 konsumentów (52 sprawy dotyczyły usług, 86 wystąpień - umów sprzedaży).

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo