Amelia Piegdoń jest również studentką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sanoku. Własnoręcznie wykonuje empiryczno-sensoryczne książki przyrodnicze dla dzieci. Twierdzi, że poznawanie przyrody powinno odbywać się wszystkimi zmysłami.
- Jeżeli czegoś dotykamy, smakujemy czy wąchamy, na dłużej pozostaje w naszej pamięci i łatwiej jest dla nas przyswajalne - mówi.
Książka empiryczno-sensoryczna "Odkryj tajemnicę przyrody" powstała z myślą zamknięcia kawałka przyrody na kilku stronicach. Autorka pokazała, w jaki sposób zagadnienia poświęcone gatunkom drzew liściastych i iglastych, nasionom, tropom zwierząt można przedstawić dzieciom.
- Cała zabawa z tą książką polega na mnogości jej rozwiązań - dodaje. - Podana jest tylko baza, natomiast pod jakim kątem zostanie ona wykorzystana, zależy już od nauczyciela.
Książka Amelii Piegdoń nie jest typową papierową pozycją. Autorka wykonała ją z drewna sosnowego, więc same strony rozbudzają ciekawość czytelników. Trudność tematów zależy od odbiorców. Na przykład może być to opisywanie struktury kory czy liścia poprzez rozróżnianie gatunków drzew, skończywszy na analizie właściwości drewna poszczególnych gatunków.
Na spotkaniu zaprezentowano również książki studentek z II roku pedagogiki. Każda z nich wykonała piękną, kolorową i bardzo pomocną w edukacji wczesnoszkolnej książeczkę sensoryczną.
- Biblioteka Pedagogiczna wspomaga proces kształcenia i doskonalenia nauczycieli - mówi Irena Florczak, kierownik sanockiej Filii Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krośnie. - Nasza placówka wspiera też działalność szkół przez organizację i prowadzenie wspomagania w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Taką pomoc organizujemy i prowadzimy z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa oraz zmian wprowadzanych w systemie oświaty, a także wymagań stawianych szkołom i placówkom, których spełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny. W roku szkolnym 2017/2018 jednym z priorytetów jest m. in. podniesienie jakości edukacji przyrodniczej.