Reklama

Wystartował XXXI Festiwal im. Adama Didura. Znamy szczegółowy plan festiwalu

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Wystartował XXXI Festiwal im. Adama Didura. Znamy szczegółowy plan festiwalu - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości 19 września wystartował XXXI Festiwal im. Adama Didura. Na deskach sanockiego Domu Kultury zobaczymy i usłyszymy prawdziwe operowe dzieła, między innymi Gioacchino Rossini, Giacomo Puccini oraz Orkiestrę Polskiej Opery Królewskiej.

19 – 29 września 2022

Preludium: Festiwalowe kino artystyczne         

19.09.2022
godz. 17.00 – Młodość  reż. P. Sorrentino 
godz. 19.30 – Sonata   reż. B. Blaschke   
                                         
20.09.2022
godz. 17.00 – Powidoki  reż. A. Wajda                                     
godz. 19.30 – Green Book  reż. P. Farrelly     
                             
21.09.2022
godz. 17.00 – Zimna wojna  reż. P. Pawlikowski
godz. 19.30 – Ennio reż. G. Tornatore         

cena biletu na film - 10 zł

22.09 godz. 18.00   
Gala Operowa


Gioacchino Rossini – Król Opery Komicznej
Justyna Stępień – sopran
Katarzyna Szymkowiak – mezzosopran
Jacek Szponarski – tenor
Witold Żołądkiewicz – baryton
Piotr Kędziora - baryton
Paweł Michalczuk – bas-baryton

Kierownik artystyczny i dyrygent: Karol Szwech

Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej

Prowadzenie – Sławomir Pietras

(sala widowiskowa) cena biletu 50 zł

 
23.09 godz. 18.00 
Recital mistrzowski  

                           

Andrzej Lampert – tenor, Chorzowianin. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. dr hab. Renaty Danel oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie ad. II st. Janusza Borowicza. Od 2011 roku do dnia dzisiejszego pozostaje pod stałą opieką wokalną prof. Heleny Łazarskiej. Laureat m. in. XV Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, a także Międzynarodowej Letniej Akademii Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu w 2013 r. W latach 2013-2018 Solista Opery Krakowskiej.

Od 2020 r. solista Opery Śląskiej w Bytomiu, w której zadebiutował w 2010 r. partią Alfreda w „Traviacie” G. Verdiego w reż. W. Ochmana.

Brał udział w licznych nagraniach, m. in. III Symfonii „Pieśń o nocy” K. Szymanowskiego z NOSPR pod batutą Maestro Alexandra Liebreicha czy opery „Hagith” K. Szymanowskiego z Orkiestrą Polskiego Radia pod batutą Maestro Michała Klauzy nagrodzonej Fryderykiem 2020. Podczas realizacji fonograficznych współpracował też z zespołem PIN i Sarah Brightman (album Symphony, 2008).

Laureat XI Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy, Nagrody im. Zbigniewa Grucy „Dziennika Teatralnego” oraz „Złotej Maski” za rolę wokalno-aktorską w spektaklu „Romeo i Julia” w Operze Śląskiej w reż. M. Znanieckiego. Laureat Austriackiej Nagrody Teatrów Operowych (Österreichischer Musiktheaterpreis) za rolę Pasterza w "Królu Rogerze" K. Szymanowskiego w reż. H. Müller-Brandesa wystawionej w Operze w Grazu.

Mirella Malorny-Konopka – fortepian 

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Wojciecha Świtały oraz w klasie kameralistyki prof. Reginy Strokosz-Michalak. Współpracuje z wybitnymi śpiewakami – solistami m.in. Opery Narodowej w Warszawie, Opery Krakowskiej, Opery Śląskiej, Opery Wrocławskiej, Opery Poznańskiej oraz instrumentalistami (Metropolitan Opera New York, New York City Opera, Goeteborg Symphony Orchestra, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonia Śląska w Katowicach). Jest laureatką licznych nagród za wyróżniający akompaniament.

Występowała na wielu festiwalach, wśród których wymienić należy np. Festiwal Puzonowy w Warszawie, Festiwal im. J. Kiepury w Krynicy, Festiwale „Tydzień Talentów” i „Bravo Maestro” w Kąśnej Dolnej, „Ave Maria” w Czeladzi, „Belcanto per sempre” we Włocławku, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju, Festiwal Sinfonii Varsovii „Lato na Grochowskiej”, „Żywieckie Suwakowanie” w Żywcu i inne. W charakterze pianisty konkursowego brała udział m.in. w Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki „Ars et Gloria” w Katowicach, Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Kudowie-Zdroju, Międzynarodowym Konkursie im. M. Spisaka w Dąbrowie Górniczej. Jako solistka występowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej pod dyr. Mirosława Jacka Błaszczyka, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod dyr. Sławomira Chrzanowskiego, PolskąMłodzieżową Orkiestrą Symfoniczną pod dyr. Andrzeja Affeltowicza oraz z Orkiestrą „Musici di Silesia”.

W sezonie artystycznym 2008/2009 rozpoczęła stałą współpracę z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej. Współpracuje również z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Sinfonietta Cracovia, Bielską Orkiestrą Festiwalową, Mikołowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Rybnickiej, Gliwicką Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną czy Orkiestrą Muzyki Nowej. W 2017 roku wraz z Jakubem Urbańczykiem, tubistą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, nagrała płytę zawierającą utwory Lebedjewa,Williamsa,Szweda i Gregsona na tubę solo z towarzyszeniem fortepianu.Płyta została wydana w 2018 roku przez wytwórnię płytową DUX. W 2018 roku uzyskała tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych. Pracą pedagogiczną obecnie związana jest z Wydziałem Wokalno- Aktorskim Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

Piotr Nędzyński - prowadzenie

(sala widowiskowa) cena biletu 30 zł

 


24.09. godz. 18.00
Operowe arcydzieła 
Giacomo Puccini – Jaskółka (La Rondine)

Magda – Iwona Sobotka,Lisette – Ewelina Szybilska,
Ruggero – Andrzej Lampert, Prunier – Albert Memeti,
Rambaldo – Adam Woźniak, Yvette – Paulina Horajska,
Bianca – Kinga Czyż, Suzy – Anna Borucka

Kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet; reżyseria: Bruno Berger-Gorski;
scenografia: Helge Ullmann; kostiumy: Francoise Raybaud;
choreografia: Andris Plucis; kierownik chóru:Krystyna Krzyżanowska-Łoboda;
kierownik baletu: Grzegorz Pajdzik

Chór, balet i orkiestra Opery Śląskiej pod dyrekcją Yaroslava Shemeta

(sala widowiskowa) cena biletu 50 zł

  

25.09. godz. 18.00 
Słynne operetki                                         
Johann Strauss – Zemsta nietoperza (Die Fledermaus)

Eisenstein – Maciej Komandera, Rozalinada – Anna Wiśniewska-Schoppa, Adela – Ewelina Szybilska, Alfred – Adam Sobierajski, Dr Falke – Adam Wożniak, Książe Orłowski – Anna Borucka, Frank – Bogdan Kurowski, Dr Blind – Juliusz Ursyn-Niemcewicz, Ida – Roksana Majchrowska, Frosch – Witold Dewor, Adiutant księcia – Adam Janik, Juliusz Krzysteczko

Kierownictwo muzyczne: Przemysław Neumann; reżyseria i choreografia: Henryk Konwiński; scenografia: Jan Bernaś; kostiumy: Małgorzata Słoniewska, Jan Bernaś; kierownik chóru: Krystyna Krzyżanowska-Łoboda; kierownik baletu: Grzegorz Pajdzik

Chór, balet i orkiestra Opery Śląskiej pod dyrekcją Przemysława Neumanna

(sala widowiskowa)  cena biletu 70 zł

  

26.09 godz. 18.00 

Wieczór baletowy 
Echoes of life

Silvia Azzoni, Oleksandr Ryabko – soliści Baletu Hamburskiego (Hamburg Ballet)

Michał Białk – fortepian
Choreografia: Marc Jubete, Thiago Bordin, Kristina Paulin 
Muzyka: C. Debussy, Ph. Glass, R.Schumann, F. Schubert, M. Ravel, J.S. Bach i inni
 (sala widowiskowa)  cena biletu 40 zł

 

 

27.09 godz. 18.00

Muzyka popularna XIX wieku                                                                           
Stanisław Moniuszko – Śpiewnik domowy

Justyna Reczeniedi – sopran
Robert Szpręgiel – baryton
Mateusz Zajdel – tenor
Witold Żołądkiewicz – baryton

Krzysztof Trzaskowski – fortepian
Stanisław Górka – prowadzenie i komentarz

Scenariusz i reżyseria: Andrzej Strzelecki
kostiumy i rekwizyty: Marlena Skoneczko
projekcje: Marek Zamojski
realizacja świateł: Piotr Rudzki
asystent reżysera: Agnieszka Kozłowska
inspicjentka: Agnieszka Orlikowska

Polska Opera Królewska

(sala widowiskowa)  cena biletu 40 zł   

 

 

28.09. godz. 18.00           

Klasyka baletu                                     

Ludomir Różycki – Pan Twardowski 

Diabeł – Gabriele Togni, Młody Twardowski – Yauheni Yatskevich, Stary Twardowski – Yauheni Raukuts, Pani Twardowska – Anastasiya Krasouskaya, Kobieta Złota – Mizuki Kurosawa, Kobieta w Czerwieni – Gabriela Kubacka, Matka – Bożena Kowalska, Śmierć – Agnieszka Chlebowska

Choreografia i inscenizacja: Violetta Suska; kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk;
scenografia i kostiumy: Maria Balcerek; multimedia i reżyseria światła: Marcin Nogas;
asystent choreografa: Alesia Smyrnova, Dzmitry Prokharau; asystent kierownika muzycznego: Piotr Wacławik; inspicjent: Justyna Jarocka-Lejzak, Mateusz Makselonn

Zespół Baletu Opery Krakowskiej i uczniowie Studia Baletowego Opery Krakowskiej

 (sala widowiskowa)  cena biletu 70 zł 

 
29.09. godz. 18.00 

Wykonanie utworu nagrodzonego w XXX Otwartym Konkursie Kompozytorskim
im. Adama Didura

Polska muzyka filmowa

Ulubione piosenki z filmów i seriali telewizyjnych

Bożena Zawiślak – Dolny
Katarzyna Zawiślak – Dolny
Marcin Jajkiewicz
Jakub Milewski
Orkiestra Arte Symfoniko pod dyrekcją Mieczysława Smydy

(sala widowiskowa)  cena biletu 60 zł

 

Cena karnetu: 300 zł
(łącznie z projekcjami filmowymi),
Cena wejściówki: 80 zł dla młodzieży szkolnej i studentów (do 25 lat) za okazaniem legitymacji

Kasa festiwalowa czynna:
Dni powszednie w godz. 9.00 - 14.00 , 15.00 - 18.00
sobota i niedziela w godz. 15.00-18.00

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy