- wyjaśnia GDKiA w Rzeszowie.
Unieważniliśmy postępowania przetargowe na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla budowy II etapu obwodnicy Sanoka (DK28). W związku z tym, że kwota z najkorzystniejszej oferty przewyższa tą, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, postępowanie przetargowe zostało unieważnione. Najkorzystniejsza oferta, złożona przez firmę HIGHWAY Sp. z o. o., opiewała na kwotę 1 924 876,20 zł. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia założonej kwoty, tj. 881 025,72 zł, do wartości oferty najkorzystniejszej.
Zobacz również: Nowa, piękna obwodnica Sanoka [VIDEO Z LOTU PTAKA]
1 października 2020 roku GDKiA informowało o tym, że 8 firm złożyło oferty w przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy obwodnicy Sanoka – etap II w ciągu DK28. Najtańszą ofertę złożyła firma Sweco Engeneering sp z o.o. na kwotę 1 167 702,96 zł. Najdroższą ofertę złożyła firma Ivia S.A. na kwotę 2 890 500,00 zł. Komisja przetargowa analizowała złożone oferty.
Ogłoszony przetarg dotyczył wykonania Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy obwodnicy Sanoka – etap II w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
Inwestycja posiadała już decyzję środowiskową. Koncepcja Programowa miała doprecyzować wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawić wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej miało być umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, oraz uściślić zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja ma w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP długości ok. 3 km, w tym:
- 1 km rozbudowy istniejącej DK84
- 2 km budowy nowego odcinka drogi
- budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond)
- budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu
- budowę 2 mostów
- budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego
- budowę urządzeń ochrony środowiska
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
- budowę oświetlenia drogowego
- organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- zagospodarowanie terenu zielenią
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie GDKiA zapewnia, że zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
- zapewnia GDKiA.Aktualnie przygotowujemy materiały do ponownego ogłoszenia przetargu, które planowane jest w lutym br.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.