- Głównymi celami, jakie przyświecają naszej codziennej pracy, jest pomoc osobom doznającym przemocy, jej świadkom oraz osobom poszukującym informacji na temat zjawiska przemocy w rodzinie i sposobów jej przeciwdziałania - wyjaśnia Krystyna Wiktorzak z "Niebieskiej Linii". - Nasze doświadczenie pokazuje, że w procesie przeciwdziałania przemocy w rodzinie bardzo ważne jest dotarcie do jak najszerszego grona osób, które są uwikłane w problem przemocy. Dlatego rozpoczęliśmy ogólnopolską akcję informacyjną, której jednym z bardzo ważnych elementów jest publikacja w prasie i mediach informacji o tym, gdzie osoby dotknięte przemocą mogą się zwrócić o pomoc.
W ramach prowadzenia Ogólnopolskiego Pogotowia "Niebieska Linia" funkcjonuje bezpłatny, całodobowy telefon dla osób doznających przemocy i jej świadków. Dyżury pełnią konsultanci ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie - głownie psychologowie, pedagodzy oraz prawnicy na wydzielonych dyżurach prawnych.
- Czasem kontakt telefoniczny z nami jest dla wielu osób pierwszym krokiem na drodze podejmowania decyzji o wychodzeniu z relacji przemocy - zauważa Krystyna Wiktorzak. - Dotyczy to zwłaszcza środowisk wiejskich, z małych miast, gdzie dostęp do profesjonalnej pomocy bywa ograniczony.
Wszelkie informacje z wiązane z działaniem Pogotowia znajdują się na stronach internetowych www.niebieskalinia.info oraz www.niebieskalinia.org.
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy "Niebieska Linia" 800-120-002; czynny całą dobę.