Wczesne godziny popołudniowe przyniosły zaskakujące wylogowanie wielu użytkowników, co natychmiast wywołało falę zgłoszeń na platformach takich jak Downdetector, gdzie liczba raportów dotyczących Facebooka przekroczyła już 126 tysięcy i nadal rośnie. Problemy nie ograniczają się jedynie do Facebooka – Instagram i Messenger również zanotowały znaczne ilości zgłoszeń, odpowiednio około 9 i 40 tysięcy, co potwierdza globalny charakter awarii.
Użytkownicy zdani na siebie
Brak dostępu do ulubionych serwisów społecznościowych wywołał frustrację wśród internautów. W Polsce, jak i na całym świecie, na platformie X (dawniej Twitter) pojawiają się liczne wpisy krytykujące Meta za brak stabilności jej serwisów. "To niespotykane, żeby wszystkie główne platformy jednej firmy przestały działać jednocześnie," komentuje jeden z użytkowników, podkreślając rozmiar i wpływ awarii na codzienne życie i komunikację.
Próby rozwiązania problemu
Firma Meta nie opublikowała jeszcze oficjalnego oświadczenia dotyczącego przyczyn awarii ani szacowanego czasu rozwiązania problemu. W międzyczasie użytkownicy oraz eksperci spekulują na temat potencjalnych przyczyn, wskazując na możliwe błędy w oprogramowaniu lub ataki hakerskie jako potencjalne wyjaśnienia.
Co dalej?
Aktualna sytuacja jest dynamiczna, a skala awarii sugeruje, że przywrócenie pełnej funkcjonalności usług Meta może zająć pewien czas. Użytkownicy, którzy polegają na tych platformach do komunikacji i prowadzenia działalności biznesowej, mogą być zmuszeni szukać alternatywnych rozwiązań, dopóki usługi nie zostaną przywrócone.Dalsze informacje będą publikowane, gdy tylko pojawią się aktualizacje od firmy Meta lub niezależnych ekspertów IT pracujących nad rozwiązaniem problemu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.