Reklama

Reklama

Kalistenika - trening bez siłowni i sprzętu

Opublikowano: 3 października 2019 11:30
Autor:

Kalistenika - trening bez siłowni i sprzętu - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Sport Ćwiczenia z własną masą ciała znane były już w starożytności, modne są również i teraz. Ze względu na to, że jest „treningiem na masę” chętniej sięgają po niego panowie, ale zaczyna być dostrzegany również wśród Pań.

Kalistenika to trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Dawniej, gdy nie było siłowni przypominających dzisiejsze fitness kluby była to praktycznie jedyna możliwość wykonywania treningu siłowego. Do dziś trening kalisteniczny jest podstawą dla sportów akrobatycznych.

Popularność tego treningu nastąpiła dzięki książce Paula Wade’a „Skazany na trening”

Kalistenika bazuje na takich ćwiczeniach jak: pompki, podciąganie na drążku, dipy (pompki na poręczach inaczej zwane także jako pompki „szwedzkie”), przysiady czy brzuszki.Ćwiczenia możemy robić praktycznie wszędzie. Sprzętem, który tak naprawdę nam wystarczy będzie drążek do podciągania, ale i nie tylko. Mogą to być różnego rodzaju poręcze, Kettlebelle, TRX, taśmy power band, a nawet meble. Trening z własną masą angażuje bardzo wiele grup mięśniowych. 

Pozwala nam to systematycznie podnosić większy ciężar niż w odpowiednikach ćwiczeń z wolnymi ciężarami i co za tym idzie dostarczać silniejszego bodźca do wzrostu siły i masy mięśniowej. Dodatkowo ćwiczenia kalisteniczne angażują do pracy mięśnie głębokie poprawiające naszą stabilizację i co za tym idzie bezpieczeństwo przy wszystkich wykonywanych czynnościach.

Najlepszym sposobem, aby bezpiecznie wykonać ćwiczenia i nie nabawić się żadnych kontuzji będzie nie dokładanie ciężarów zewnętrznych.

Czy warto trenować kalistenikę?? Okazuje się, że tak. To sport ogólnodostępny i nie potrzebujemy do niego fitness klubów, skomplikowanych przyrządów i stylowych ubrań. Nie musimy się na kogoś oglądać, czy komuś coś udowadniać. Wystarczy nasze ciało, kawałek podłogi w domu, krzesła i drążek. Możemy ćwiczyć na podwórku, gdzie nie jest trudno o jakiś drążek, czy trzepak.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    MJ

    Nic nowego.