Wycena usług istotnym elementem naszego biznesu

Opublikowano:
Autor:

Wycena usług istotnym elementem naszego biznesu - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Cena produktu jest ważna, bo umożliwia jego sprzedaż. Jednak nie każdy przedsiębiorca jest w stanie prawidłowo wycenić swoją usługę. Jak więc do tego się zabrać?

Wycena usług – pierwsze kroki

Cena produktu czy usługi określa wartość potrzeby, za którą klient gotów jest zapłacić w danym momencie. Jest to też pierwszy czynnik, który jest brany pod uwagę przez klientów. Cena determinuje też popyt, dzięki któremu firma jest w stanie utrzymać się na rynku. Dlatego istotne jest posiadanie stałych klientów. Gwarantują oni pewny dochód, a podwyżki poniżej pięciu procent akceptują bez problemów. Wynika to z faktu, że ich satysfakcja z produktu lub usługi rekompensuje im wyższą cenę.

Jak więc dobrze wyceniać usługi? Przede wszystkim nie patrz na koszty. Wielu przedsiębiorców popełnia błąd i z góry ustala ile chce zarobić na danym produkcie. Tego typu zachowanie skazuje nas jednak na straty. Zawsze musimy cenę dopasować do aktualnej sytuacji rynkowej. Ważne jest, by wyceniać wartość produktu dla klienta, a nie jego konkretnej cechy. W dobrej ocenie wartości produktu pomoże nam na pewno spojrzenie na niego oczami klienta. Zastanówmy się, jakie korzyści odniesie on wybierając nasz towar. Zadawajmy sobie dokładnie te same pytania, na które staramy się odpowiedzieć, gdy sami coś kupujemy. Uważajmy też na rabaty i darmowe produkty. Mocne obniżanie cen wcale nie przysporzy nam klientów. Nie dość, że nie przyniesie nam zysków, to jeszcze może sprawić, że klient wracający do nas będzie żądał ponownego obniżenia ceny.

Wycena usług – prace umysłowe

O ile określenie ceny konkretnego towaru jest możliwe biorąc pod uwagę wspomniane elementy. Jednak jak podejść do tematu, gdy w grę wchodzą nasze wysiłki umysłowe? Wówczas możemy posiłkować się dodatkowymi kryteriami. Przede wszystkim, zastanówmy się, czy lubimy naszego klienta. Jeśli już na etapie wstępnych rozmów dobrze wam się współpracuje, to może to być dobry znak. Po drugie, ile ten klient jest w stanie nam zapłacić? Logicznym jest, że nowootwarte firmy będą w stanie wydać na twoją usługę znacznie mniejsze środki niż duże, dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. Dlatego nie warto uśredniać ceny dla wszystkich. W wycenie usług może też pomóc pytanie dotyczące środków, jakie firma chce wydać na twoją pracę. Jeśli sam nie jesteś do końca przekonany, jaką wartość będzie miała twoja praca, pozostaw sobie „furtkę” w postaci rozbieżnych widełek. Dzięki temu będziesz mógł uregulować cenę po zakończeniu zadania. Najważniejsze powinno być jednak to, jaką wartość dajesz klientowi. Jeśli wiesz, że twoja praca zwiększy jego zyski, możesz spokojnie zaproponować wyższą stawkę. Jeśli dalej nie jesteś pewien, co robić, to pod tym linkiem znajdziesz kurs, dzięki któremu nauczysz się odpowiedniej wyceny usług. Taka zmiana pozwoli ci zwiększyć przychody nawet dwukrotnie.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE