Reklama

Wybieramy olej roślinny do smażenia

Opublikowano: wt, 2 paź 2018 15:00
Autor:

Wybieramy olej roślinny do smażenia - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Promowane Dietetycy ostrzegają przed smażeniem. Przypominają oni, że jest to najmniej zdrowa metoda przyrządzania jedzenia. Jednak kto z nas potrafiłby odmówić sobie kotleta schabowego czy mielonych? Jeżeli nie chcesz ich sobie odmawiać, koniecznie zajrzyj do tego tekstu. Dowiesz się z niego, na jaki olej roślinny postawić.

Smażenie – niełatwa sztuka

Gotowanie, pieczenie i smażenie to wcale nie proste zadanie. Wbrew pozorom można nawet przegotować tak, wydawać by się mogło, banalne potrawy, jak makaron czy ryż. Dlatego z tym większym respektem powinniśmy podchodzić do wszystkich osób, które znają się na gotowaniu. Jednak dietetycy mają do powiedzenia kilka słów na temat tego, jak przyrządzamy nasze jedzenie. Otóż, według niech, niedopuszczalne jest, aby smażyć mięso, warzywa czy cokolwiek innego. Smażenie na oleju roślinnym, maśle, margarynie czy smalcu jest szkodliwe dla naszego organizmu i powinniśmy go unikać. Zamiast tego, proponują nam gotowanie na parze, które jest o wiele zdrowsze i mniej pracochłonne. Jednak, czy wyobrażacie sobie tradycyjną polską kuchnię w tym nowoczesnym wydaniu? Kotlet schabowy na parze, gołąbki na parze, zrazy na parze czy kurczak na parze – to mogłoby być ciekawe uzupełnienie naszego menu, jednak w Wiśle upłynie sporo wody zanim gotowanie na parze stanie się dominującym trendem. Warto jednak przemyśleć swoją strategię smażenia i wybrać te oleje roślinne, które są najmniej szkodliwe.

Olej roślinny – na co zwrócić uwagę?

Wybierając olej roślinny musimy wziąć pod uwagę kilka czynników. Najważniejszym z nich jest wysoka temperatura dymienia oraz wysoka zawartość nasyconych lub jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Gdybyśmy mieli brać pod uwagę jedynie te dwa kryteria, wtedy najlepsze oleje roślinne to: olej rzepakowy, olej ryżowy, rafinowana oliwa z oliwek oraz olej kokosowy. Oprócz nich można również smażyć na maśle klarowanym oraz smalcu. Jednak należy również spojrzeć na to, co i jak długo będziemy smażyć. Olej kokosowy może nie być najlepszym wyborem do smażenia kotletów mielonych czy zrazów. Z kolei oliwa z oliwek słabo, pod względem smaku, współpracuje z jajkiem sadzonym.

Jaki olej roślinny jest najlepszy?

Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie jest niemożliwa. Nie ma czegoś takiego, jak „najlepszy olej roślinny”, co po części udowodniliśmy powyżej. Smażenie potraw jest niezdrowe, to fakt. Jednak można ograniczyć jego szkodliwość do minimum, wybierając odpowiedni olej do odpowiedniej potrawy. Charakterystykę różnych olejów roślinnych znajdziesz tutaj – http://oqema.pl/produkty/branza-kosmetyczna/oleje-roslinne-masla-i-woski-naturalne/. I tak, jeżeli marzy ci się na śniadanie jajecznica czy jajka sadzone, najlepiej smaż je na zwykłym maśle. Z kolei warzywa z patelni powinny zawsze być przygotowywane w towarzystwie masła klarowanego, podobnie zresztą jak ryby i białe mięsa. A jak wykorzystać oleje roślinne? W wielu przepisach kulinarnych, ich autorzy podają, na czym smażyć daną potrawę. Bardzo często zamiast oleju rzepakowego podawana jest oliwa z oliwek i to na nią warto stawiać.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.