Sanoccy policjanci wciąż przypominają o zagrożeniach związanych z oszustwami internetowymi. Niestety wciąż dochodzi do takich oszustw. Ostatnia z nich miała miejsce kilka dni temu.
We wtorek (14 listopada) do komendy zgłosił się mężczyzna, który poinformował, że został oszukany przy zamówieniu robota kuchennego.
- Wpłacił na konto sprzedającego kilka tysięcy złotych, jednak towaru nie otrzymał. Aby nie zostać oszukanym, warto znać i przestrzegać podstawowych zasady bezpieczeństwa
- przypomina aspirant sztabowy Anna Oleniacz, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sanoku.
Sposób na oszustwo jest wiele. Jednym z popularniejszych jest to dokonywane przy sprzedaży lub kupnie towaru.
- Pokrzywdzeni podają policjantom zwykle podobny scenariusz. Towarem wystawionym na portalu ogłoszeniowym interesuje się osoba deklarująca chęć zakupu. Wysyła ona sprzedającemu link, w celu przeprowadzenia transakcji poprzez przelanie środków na jej kartę.
W przesłanym formularzu żąda wpisania danych karty płatniczej, a następnie autoryzowania zakupu otrzymanym z banku kodem. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do konta bankowego pokrzywdzonego i wchodzi w posiadanie zgromadzonych na nim pieniędzy
- wyjaśnia przedstawicielka sanockiej komendy.
Co zrobić, by nie dać się oszukać?
- nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania,
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku,
- jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.