reklama
reklama

Oszukany mieszkaniec Sanoka. Chciał kupić robota kuchennego a stracił tysiące złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Canva.com

Oszukany mieszkaniec Sanoka. Chciał kupić robota kuchennego a stracił tysiące złotych - Zdjęcie główne

Co tydzień w Sanoku lub okolicy ktoś zostaje oszukany. | foto Canva.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Na sygnale Niemal każdego tygodnia do komendy policji w Sanoku zgłaszają się osoby, które zostały oszukane. Sposobów jest sporo: na BLIKa, przedstawiciela banku, czy w trakcie internetowych transakcji.
reklama

Sanoccy policjanci wciąż przypominają o zagrożeniach związanych z oszustwami internetowymi. Niestety wciąż dochodzi do takich oszustw. Ostatnia z nich miała miejsce kilka dni temu. 

We wtorek (14 listopada) do komendy zgłosił się mężczyzna, który poinformował, że został oszukany przy zamówieniu robota kuchennego.

- Wpłacił na konto sprzedającego kilka tysięcy złotych, jednak towaru nie otrzymał. Aby nie zostać oszukanym, warto znać i przestrzegać podstawowych zasady bezpieczeństwa

- przypomina aspirant sztabowy Anna Oleniacz, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sanoku

Sposób na oszustwo jest wiele. Jednym z popularniejszych jest to dokonywane przy sprzedaży lub kupnie towaru. 

- Pokrzywdzeni podają policjantom zwykle podobny scenariusz. Towarem wystawionym na portalu ogłoszeniowym interesuje się osoba deklarująca chęć zakupu. Wysyła ona sprzedającemu link, w celu przeprowadzenia transakcji poprzez przelanie środków na jej kartę.

W przesłanym formularzu żąda wpisania danych karty płatniczej, a następnie autoryzowania zakupu otrzymanym z banku kodem. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do konta bankowego pokrzywdzonego i wchodzi w posiadanie zgromadzonych na nim pieniędzy

- wyjaśnia przedstawicielka sanockiej komendy. 

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

  • nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania,
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku,
  • jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama