Umowa na unijne dofinansowanie budowy obwodnicy została podpisana w poniedziałek (1 października) podczas konferencji "Program dla Bieszczad" zorganizowanej przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Wartość dofinansowania UE dla projektu wyniesie prawie 144 miliony złotych.
Celem przedsięwzięcia jest budowa obwodnicy Sanoka o długości blisko siedmiu kilometrów w ciągu drogi krajowej nr 28.
- Inwestycja pomoże odciążyć miasto Sanok od nadmiernego ruchu drogowego oraz poprawi warunki ruchu na drogach krajowych nr 28 i 84. Wdrożone rozwiązania przyczynią się do poprawy warunków życia dla mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi oraz pozwolą na usprawnienie ruchu tranzytowego przez województwo podkarpackie – powiedział w trakcie konferencji wiceminister infrastruktury, Marek Chodkiewicz
W ramach inwestycji, poza budową obwodnicy Sanoka, powstaną cztery skrzyżowania zapewniające powiązania obwodnicy z istniejącym układem drogowym, 11 kilometrów dróg dojazdowych, cztery wiadukty, osiem mostów, oświetlenie oraz chodniki i ścieżki dla rowerzystów.
– Budowa nowej Obwodnicy Sanoka ma duże znaczenie dla poprawy jakości regionalnych powiązań komunikacyjnych – podkreślił podczas podpisania umowy Krzysztof Rodziewicz z CUPT.
– Jednocześnie inwestycja pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta, co poprawi komfort życia mieszkańców Sanoka – dodał.
Obwodnica Sanoka będzie miała blisko 7 kilometrów długości. Trasa będzie przebiegała po południowej stronie miasta. Zacznie się w miejscu, gdzie droga wojewódzka z Rzeszowa dochodzi do drogi 28 w zachodniej części Sanoka i będzie łączyła się z drogą 84 na Bieszczady.
Decyzja o budowie obwodnicy Sanoka zapadła w 2013 roku. Za jej budową przemawiały statystyki, z których wynika, że na dobę przez centrum miasta przejeżdża około 25 tysięcy samochodów.