Nowe mosty w Bieszczadach

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Będą dwa nowe mosty na południu regionu, a dokładniej w Liskowatem. To kolejna inwestycja mostowa na drodze wojewódzkiej Kuźmina – Krościenko. Rozbudowany zostanie też fragment drogi pomiędzy nimi. Dziś, tj. 29 maja oficjalnie ruszyła budowa.

Na odcinku drogi wojewódzkiej nr 890 Kuźmina – Krościenko zlokalizowanych jest osiem mostów. W ubiegłych latach dzięki środkom unijnym oraz tym pochodzącym z budżetu państwa, zmodernizowano aż sześć przepraw. Przebudowa ostatnich dwóch w Liskowatem właśnie się rozpoczęła.

Prace obejmują zarówno budowę mostów, dojazdów, drogi pomiędzy obiektami, muru oporowego oraz odcinkowe umocnienie brzegów i dna potoku. Roboty potrwają około siedmiu miesięcy. W miejscu wysłużonych przepraw powstaną nowe, kompleksowo wyposażone w 7-metrową jezdnię i 1,5-metrowe chodniki. Bezpieczeństwo na obiektach zwiększą balustrady i bariery. Nowe mosty będą posiadały najwyższą klasę, co oznacza, że ograniczona dziś nośność zostanie podniesiona do 50 ton.

W uroczystym rozpoczęciu inwestycji uczestniczyli m.in. lokalni samorządowcy, dyrektor PZDW, przedstawiciele wykonawcy. Samorząd województwa reprezentował członek zarządu Piotr Pilch, który odczytał list od Marszałka Sejmu RP Marka Kuchcińskiego. Mówiąc o nowej inwestycji Piotr Pilch podkreślał jej znaczenie dla południa regionu:

- To jest kolejna ważna inwestycja samorządu województwa w rejonie Bieszczad. Bardzo istotne jest, aby poprzez poprawę dostępności komunikacyjnej tego regionu zwiększać atrakcyjność turystyczną i wpływać na ruch turystyczny w Bieszczadach, a także na rozwój gospodarczy – mówił Piotr Pilch.

Informacje o inwestycji:

Inwestor:

Województwo Podkarpackie – Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie

Wykonawca: 

STRABAG Sp. z o.o.

Wartość robót budowlanych: 

6 430 378,99 zł

Planowany termin zakończenia robót budowlanych: 

15 listopada 2018 r.

Zadanie jest współfinansowane ze środków rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury.

Podstawowe parametry mostu:

- całkowita długość: 23,35 m

- całkowita szerokość: 13,36 m

- jezdnia z poszerzeniem na łuku: 2 x (3,50+0,35) m                                              

- chodnik: 2 x 1,50 m

- klasa obciążenia: „A” wg PN-85/S-10030

Zakres prac:

- budowa dwóch obiektów mostowych nad potokiem Karaszyn

- rozbudowa drogi wojewódzkiej na odcinku 680 m

- budowa muru oporowego po lewej stronie drogi w sąsiedztwie potoku na odcinku ok. 50 m

- prace utrzymaniowe potoku Karaszyn (wykonanie opasek kamiennych w obrębie mostów
i umocnienie brzegu cieków w sąsiedztwie ściany oporowej)

- przebudowa skrzyżowania z drogą gminną i zjazdów indywidualnych na posesje

- budowa i przebudowa sieci uzbrojenia (elementy kanalizacji deszczowej przy obiektach, urządzenia podczyszczające i retencyjne, nadziemna sieć energetyczna, nadziemna
i podziemna sieć teletechniczna)

- wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego).

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE