Reklama

Reklama

Łatwiej w Bieszczady, czyli rozbudowa sieci dróg na Podkarpaciu

Opublikowano: 27 grudnia 2019 15:33
Autor:

Łatwiej w Bieszczady, czyli rozbudowa sieci dróg na Podkarpaciu - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Sanocka obwodnica niemalże skończona, a w Stalowej Woli, Łańcucie i Nisku w trakcie budowy, natomiast na 2020 rok planowane są prace budowlane na 54km drogi ekspresowej S19 na północ od Rzeszowa.

Początkiem przyszłego roku obwodnica sanocka ma zostać udostępniona do użytku kierowcom, a jeszcze w tym planuje się złożenie wniosku o wydanie decyzji na użytkowanie. Wydano też zgodę na budowę odcinka S19 Zdziary-Rudnik nad Sanem. Dzięki obwodnicy zostanie ułatwiony przejazd w Bieszczady, a sam Sanok odciąży się z ruchu tranzytowego, co poprawi ruch i bezpieczeństwo drogowe w mieście. Koszty inwestycji to ok. 170 mln zł. Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy Sanoka zbudowano 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi.

Intensywne prace trwają też przy budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Szacowany koszt powstania tego odcinka to blisko 199 mln złotych. Budowa piętnasto kilometrowej trasy ma zostać ukończona planowo na I kwartał 2021 roku. W ramach budowy zostanie zbudowany węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, strefą przemysłową, Niskiem oraz DK19. Ruszyły też pierwsze prace przygotowawcze dla rozbudowy drogi krajowej nr 94 na odc. Łańcut – Głuchów o dł. 5,8 km. Wykonaniem prac podjął się Budimex S.A., a umowę na kwotę 115 mln złotych podpisano 18 maja 2018 roku. Planuje się zakończenie przedsięwzięcia na wrzesień 2021 r. Wykonawca oczekuje wydanie zmienionej decyzji ZRID, dzięki której będzie mógł rozpocząć wykonywanie wykopów, nasypów, stworzenie warstwy mrozoochronnej oraz warstwy pomocniczej podbudowy.

Wkrótce powstanie też odcinek łączący Lublin i Sokołów Małopolski długości ok. 130 km. Budowa została podzielona na 12 odcinków - 6 w woj. lubelskim, pozostałe 6 w podkarpackim. Odcinki z województwa lubelskiego otrzymały już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w skrócie ZRID). Na podkarpaciu 4 kolejne wnioski oczekują na wydanie ZRID.

Rzeszów ma połączyć się z Warszawą drogą ekspresową przez Lublin. Odcinki o długości 12km Lublin Węglin- Niedźwiedzica duża z szacowanym kosztem 312,2 mln złotych, Niedźwiedzica Duża - Kraśnik Północ (dł. 20km, o wartości umowy ok. 498 mln złotych), obwodnica Kraśnika (długość ok. 10km, szacowany koszt realizacji 319,5mln złotych), Kraśnik - Janów Lubelski (dł. 18km, koszty ok. 390mln złotych), obwodnica Janowa Lubelskiego (dł. 7km, wartość realizacji ok. 148,5mln złotych), Janów Lubelski - Lasy Janowskie (dł. ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł), otrzymały ZRID.

W okolicach Sanu prowadzi się już prace przygotowawcze ( wycinka drzew, prace geodezyjne itp). Zostaną również przeprowadzone prace remontowe dla obiektów mostowych na terenie naszego województwa. Wszystko dla ułatwienia przemieszczania się na podkarpaciu, łączności z innymi województwami i zwiększenia bezpieczeństwa poprzez utorowanie ruchu drogowego dzięki licznym obwodnicom oraz nowym odcinkom dróg. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.