Reklama

Coraz mniej wraków na ulicach Sanoka

Opublikowano:
Autor:

Coraz mniej wraków na ulicach Sanoka - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Straż miejska prowadzi akcję usuwania wraków z ulic. Z tym niechlubnym zjawiskiem, borykają się niemal wszystkie samorządy. Systematycznie są kontrolowane wszystkie ulice we wszystkich dzielnicach Sanoka. Wyszukiwane są pojazdy nieużywane, zaparkowane na miejscach parkingowych. W 2019 r. wszczęto 21 procedur mających na celu pozbycie się takich samochodów z dróg publicznych. W ich efekcie 10 zostało usuniętych przez właścicieli. Usuwanie aut z poboczy ulic nie jest sprawą prostą, ze względu na obowiązujące przepisy i procedury.

W przypadku aut ze zdemontowanymi podzespołami, których uszkodzenia zagrażają życiu (np. wybite okno, wystające części ostre) lub gdy wyciekają z nich płyny eksploatacyjne, co bezpośrednio zagraża środowisku naturalnemu, wraki są natychmiast przez służby usuwane. Podobny proceder ma miejsce, gdy pozostawiony wrak znajduje się w miejscu zabronionym lub utrudnia ruch. Gdy pojazd jest pozostawiony w lepszym stanie, najpierw należy ustalić właściciela i zobowiązać go do jak najszybszego zabrania auta.

Okoliczności oraz obszar, w których straż miejska, gminna lub policja może usunąć auto na koszt jego właściciela określone są w przepisach prawa o ruchu drogowym. Jeśli auto zostało pozostawione bez tablic rejestracyjnych lub jego stan wskazuje na to, że nie jest używany, właściciel może zostać wezwany do jego usunięcia. Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub nieużywany może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.  Jeżeli tego nie zrobi, taki pojazd umieszcza się na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i parkowanie. Jeżeli ten usunięty pojazd nie zostanie odebrany przez osobę uprawnioną w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się go za porzucony z zamiarem wyzbycia  i przechodzi na własność gminy.

Auto, które nie nadaje się do użytku, powinno zostać przetransportowane do licencjonowanej stacji demontażu pojazdów, działającej na podstawie zgody wojewody. Jeśli auto jest kompletne, właściciel nie płaci za złomowanie, zaś jeśli auto jest niekompletne, musi zapłacić za każdy kilogram. Z zaświadczeniem o demontażu pojazdu ze stacji należy udać się do wydziału komunikacji, gdzie nastąpi jego wyrejestrowanie.

Pomimo licznych interwencji mieszkańców w sprawie pozostawienia wraków na parkingach czy na ulicach, nie zawsze można „od ręki” pozbyć się takiego pojazdu. Straż miejska dokłada wszelkich starań, by oczyścić miasto z wraków.

 

Źródło: Oficjalna Strona Miasta Sanoka

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE